Snöstorm och svinkallt med solen i ögonen

jag står bara inne vid kassan och ler åt eländet.
 Ler åt folk som kommer in med illröda öron och nariga läppar och rödblossiga kinder och stela fingrar.
Ler åt att snön kanske har förhoppingar om att ligga kvar över jul.
Ler åt att jag blir så sugen på att åka skidor och åka pulka och rida och tolka i snön.
Ler extra mycket när kunderna inte ser att slå sin kod när solen bländar dom.




Ler inte lika mycket på eftermiddan när solen bländar mig så jag inte ser datan.
 När kunderna är så stressiga så dom blir otrevliga.
När alla kommer samtidigt under den timmen jag är själv. 
  När alla cigaretter är slut.
När tjuriga tanter kommer in och slänger fram nycklarna och kommenderar Tankning mitt i rusningen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0