Benjamin Button

Lånade hem den filmen efter jobbet på måcken idag. Hyr filmer gratis! :) Hur toppen är det inte? Asabra! 
 Men i det här hushållet är vi ju inte så vanliga att vi har en vanlig dvd med tillhörande normal fjärrkontroll som vem som hellst kan använda.
 Nejsh! Hur kul kan de va? Ska man inte ha nån dammsugare ska man fan inte ha nån dvd heller!
 
Så från början tänkte jag slänga mig i sängen (som förövrigt har nya lakan, alldeles för dagen) och äta kvällsmat där och kolla på filmen på datan, men så började jag änka på alla smulor, att jag säkerligen skulle somna med en gång och att jag fanimej ska kolla på den där tvn om vi ändå har en! Just så. 

 Så där står jag, med en film, och en xbox. Ni fattar mitt problem va?
Hur funkar en sån?
 Jo, såhär. Man trycker in den lilla knappen uppanför skiv-inmatningsluckan, som förövrigt är på fel håll..?
Stoppar in skivan och hoppas att den står kvar.
Jag vet, helt sjukt, vilken idiot kom på det? Säkert samma som till Lövblåsaren. >:{
Sen sitter man där, med "förstasidan" uppe. Play movie, language selection, subtitles, chapter selection.
Nemas problemas!!
(Ungefär hit va jag me, sen får ni läsa nån instruktionsbok om ni ska ha grundlig förklaring, för sen är allt som ett töcken...)
Om det inte vatt för det lilla problemet att, Just det! Ingen fjärk! Tuuuusan!
Håpp, jag tappar inte modet. Ånej. För osportsligt. Nej, jag fattar xbox, (kan det heta konsoll förresten? Tror jag har hört det ordet nånstans.. Jag kallar det för det), konsollen och börjar trycka runt. Nothing happens! Doh!
 Batteriluckan har någon vatt så himla rolig att lossa på. Typiskt manligt.
Efter att ha meckat i den ordentligt händer det minsann grejjer!
Uajaja vad det händer snabbt. Jo då, x2, x4, x6, x8.
Snabbspolning right at ya!
 Trycker på så många knappar jag kan samtidigt och voila! :) Nu hinner jag ju catcha up handlingen också! Helbra!
Får dock spola tillbaka lika mycket och hinner lite långt så jag får se hela om från början där Lejonet brukar vara.
Sen va de där me språket. Ligger en gammal döende tant och rosslar fram några ord som inte ens amerikanarna kan ha uppfattat och jag känner att Jo, här behövs text.
 Börjar bli måttligt irriterad på den där jävla xboxen nu och dess förbannade kontroll.
Lyckas på nått märkligt vis ta mig till menyn, välja språk OCH komma tillbaka till filmen. :)
Sen är jag så utmattad att jag somnar efter en stund och missar en liten bit, men det är ju sånt som kan hända den bästa! :P

Så godnatt suckers!
 Nu  ska jag gå och värma upp sängen tills Johan kommer hem i morronbitti.
Det finns verkligen bara en i hela världen som kan få mig att få svimningar i knäna och pirr i hela magen och ner till tårna och ända upp till huvvet av sina kyssar.
 Tänk att man kan känna så?! Som att man typ får nån kick i hela kroppen. Av en enda person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0