En tur till Tingsryd.

Jag följde med Loo hem eftermiddags.
På dagordningen stog:
Mocka.
Hälsa på Mami och kolla på kattungarna.
Hälsa på Farmor och äta.

Mockningen gick galant.
Men.
När jag i godan ro står och pillar i Olinas box hörs ett illskrik. Inte ett sånt där coolt och hjälteaktigt NnnOOOoooo..!
Utan ett mer brainfreezeskrik som gick igenom vartenda ben och in i märgen och som min farmors faster hade kunnat utbrista.
(väldigt hög tonart) AaaaAaaAaa!

När jag kikar upp över boxväggen ser jag Loo står med en trasa tryckt mot kroppen och med vilt uppspärrade ögon.
-Va är'e?!
-En MUS!! I påsen!!
-Wuuuäh!

Så i påsen som hon har knutit ihop, och som vi står och stirrar  på i ren förskräckelse är det ett jävla ståhej. Vi ser hur det prasslar runt där inne och hur det trycker mot innsidan och sen hur en liten musnäsa sticker ut ur ett hål och som sen tar sats och hoppar ner i en låda en bit därifrån.
Så är det lugnt en stund innan nästa musajävel börjar irra runt och letar sig ut och klättrar upp för väggen.
Inte mindre än fyra musas hoppar ut och varken Loo eller jag har speciellt stor lust att ta i snuskpåsen längre så Förstärkning tillkallas. Jonis kommer dit som lugnet själv tar i påsen utan nån som hellst panik eller stress och går ut och öppnar påsen på stallplanen och slår lite på påsen.
-Uähaha! Jag fick en i handen! haha.
-Blääääää!!

Sen såg vi möss överallt.

Isch!

Sen åkte vi hem och kollade på kissebäbisarna och fotade dom, hälsade på Sandy och busade med Radar som förövrigt har världens hårdaste svans, innan vi drog hem till Farmorn.
Vi fick mat, hemmalagade biffar i sås och potatis och sylt (som fick fyllas på) och morotar och hallonsaft.
Loos farmor är nästan döv så Loo fick skrika med henne själv. JAg är inte bra på sånt. MEn jag tackade iaf för maten och nickade instämmande och hoppades att hon såg.
Sen drog Loo fram fotoalbum från när hon och hennes syskon va små, och som jag skrattade!!
Så himla söööt! och blond! Vem kunde ana att Loo en gång i tiden har varit illblond och oskuldsfull? Ja, de var vad alla bilder tydde på iaf. ;)

På vägen hem kom jag fram till att Loo och Sandy ska sjunga It must have been love på mitt bröllop. Loo gjorde det så bra! haha. Hon wejlade sig igenom hela låten!! :P Hon kunde just It must have been love raderna men sen va de slut på dom textkunskaperna.. :P

Loo and Lii 4-ever!! <3


Kommentarer
Postat av: Isabel

Möss i stallet är en sak men när de är inomhus, då skiter man ju ner sig! :P Vi har två under köksskåpet.. icke så nice.

2009-11-28 @ 10:06:46
URL: http://lillafairy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0