Hemmahemma i det gula huset på landet

Natten inatt va lugn.
Väldigt lugn.

Tills jag skulle gå ut till M på lagret och fråga vilket kött det är i kebab? och på min vandring mot dörren börjar jag höra att det är nått larm som går där ute!
Hittar M ståendes i kylen med en telefon i örat, nej hon hörde inte jättemycket, men hon hade tydligen A och J i telefon, alldels yrvakna. Klockan va la halv 1 kanske. :P 
 Larmet tjöt i ungefär 3 evigheter innan det slutade och allt blev plötsligt väldigt tyst och lugnt. Lite rofyllt nästan.

Sen stod vi och undrade var alla människor va, det va ju ändå både lördag, helg efter lön, och röd dag och halloween och gud vet vad, tills 4 killar dök upp, dom fick vad dom skulle och så helt plötlisgt va hela butiken full me folk!
Ända ner till läsken!!
Jusses. Tog aldrig slut, och samtidigt som det va tvunget att va fullt på både steken till hamburgarna och korven och alla skulle ha meckiga jävla menyer och kombinationer och tillbehör och "gärna i en låda" va man tvungen att medla mellan idioter som inte hade varit med när kösystemet uppfanns och inte alls visste varför just dom va tvugna att ställa sig sist i kön, samtidigt som man skulle ha koll på pumparna och kunderna, eventuella utköpare och minderåriga, samt serva en tjurig bitch som suckade och t-ade i ett kör och liksom aldrig blev nöjd..? Jag kontrade att helt utan förvarning bli totalt övertrevlig och avslutade det hela med "ha en fortsatt uuuuuunderbar natt!!" *stort leende* kan eventuellt ha lutat lite lätt åt det falska hållet. Vad vet jag. Jag såg inte.
 När ruschen sen äntligen tog slut efter 5 halva evigheter såg det lite ut som ett krig bakom disken på bänken. Räksalladen och gurkmajonäsen hade tagit slut, vid olika tillfällen-såklart, så tomma hinkar stog i vasken, hamburgerbrödspåsar låg på bänken och tångarna hade byggt bo på lite olika ställen och rakbladen hade hoppat ner under alla tillbehör. Mycket märkligt. Förstår ej.
Sen väntade städningen, sen gick jag hem efter att ha torr muppat och dammsugit.

Doppade dagsinköpta skorpor i Äpple/Kanel/Russin-te och läste träningsfreaks-tidning utan att fatta ett jota av vitsen med att se ut som en anabolstinn alfahanne med ådror som ser ut som järnvägsrälsar på den oljeinsmetade solbrända kroppen med onaturlig look på musklerna som är så osexiga och fula och vidriga så man hellst inte vill se på skiten men av nån konstig anledning gör det ändå, bara för att se om man kan finna en simpel anledning till att dom stoppar i sig alla pulver och piller för att "deffa" (???) musklerna till onormala storlekar.

Nej jag tror inte jag lyckades. Denna gången heller.

Sen somnade jag.
 
Sen vaknade jag igen av att en isbjörn med frossa la sig under samma täcke som mig och mölade sig intill och sökte värme. Fick tidernas chock och höll på att ramla ner på golvet.
Hoppas jag lyckade skicka iväg ett lika bra bläng som igårmorse när samma isbjörn med frossa gjorde exakt likadant.

Nu sitter jag hemma och lyssnar på tv och använder min egna data med mitt egna internet, alltså, slipper ta från nån granne som inte har låst sitt..
Johan jobbar natt. Jag ville inte va hemma där själv. Waaay to lonely!! Så efter buggen åkte jag hem.

Tjing tjong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0