Vaccinmuta

Det kom fram en pappa till kassan idag och la upp en tidning på diske sen dyker de upp en tablettask och en klubba någonstans nerifrån, tittar upp och ser en rosarandig tofsmössa och en blond kaluffs och nyss rödgråtna ögon.
-Hon har precis fått vaccinspruta så vi lovade henne godis.
-Det tro jag det. Ska man få spruta måste man ju få nått i gengäld!  
-Ja, hon tyckte nog också de.. haha.
-Det ska jag också köra me när det blir dags. Tackar för tipset.
-haha

Sen kommer samma pappa fram igen efter en stund, (dom hade suttit inna i affären en stund och ätit godis.) och köper nått och ungen kommer efter och sätter sig bakom honom på golvet och börjar snurra runt på rumpen, varv på varv med klubban i handen och mössan på sne, när pappan är klar och ska gå och upptäcker ungen och säger -Men Nova, här kan du ju inte sitta.
 -Nää. säger hon då, kråvlar sig upp och lommar efter glad i hågen.

Sen kom min gamla klassföreståndare in. Snicksnackar lite under tiden hon handlar och hon hyllar Facebook, så hon kan hålla koll på alla. :P 
 Inte mindre än tre lärare från ingelstad som har handlat av mig, en elev och en från min gamla ridgrupp i Lenhovda (som jag inte minns vem det är) och en som va på hemmet där jag sommarjobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0