Just typiskt!

Tacos, vin, kladdkaka, grädde, glass, godis, choklad, chips, läsk, Johan.

Jag kände på mig att kvällen skulle bli grym! Just så förbaskat mysigt och svulligt som jag planerat hela dan. 
 Och det blev den också! Vi såg på Idol och åt tacos (med sötsur wok sås för tacosåsen hade det blitt kolsyra och rök i..) och myste och började duka av när dom börjar visa hocky på teven!
Hur höga är liksom oddsen?!
Att dom ska visa ett lag som Johan tydligen hejjar på också! På fyran?! En fredag?!
Fredagar är heliga för filmmys! Inte hocky..

Jag ska skriva till kungen och klaga!
 Eller Reinfeldt kanske skulle passa bättre till jobbet. Han är ju rätt aktuell i dessa tider också.

Så får det bli.

"Kära Fredde." skulle jag börja (för att hålla det på ett personligt plan.)
"Vad tror du om att ta och införa en liten ändring i lagen, för allas trevnad? Inte nån jättestor, bara så man slipper fler skilsmässor som är så många nu. Och tänk på alla små barn.." en liten teaser för att han ska börja tänka på hur mycket hans små barn betyder för honom och Filippa. Frugan heter Filippa va?

"Så för alla små barns skull skulle du väl åtminstone kunna fundera på att avskaffa hockyn.
 I alla fall på fredagar. Klockan 21 när du vet att det är så många fruar som sitter hemma med sina hopplöst oromantiska män och hoppas på en filmkväll och kanske lite samvaro i sännghalmen när barnen somnat."

här skulle jag känna att nu måste väl Fredde känna lite förståelse! En smula bara.

"För visst har väl inte ens isen lagt sig? Det är ju inte ens vinter än. Jag har nte ens tatt avsked av sommaren ju!Så snälla herr Reinfelt! Du kan väl göra barnen och fruarna glada och ta till dig min önskan så lovar jag att rösta på dig på söndag. 
 
Med bittra med önskan om att bli vänliga hälsningar
din högaktningsfullt oseriösa efterträdare till ironiska anhängare som skiter fullständigt i politiken och som inte har en aning om vad hon ska rösta på"

Exakt så skulle jag skriva!

"Ps. Jag vet vart din postlåda bor!"


min man är lika aggressiv med skällsorden i soffan som i skridskorna på isen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0