köpa hund

Jag är så himla sugen på att köpa en hund. Eller sju..
 Nä men helt allvarligt. 
Valpkiss överallt och sönderbitna stolsben.. Ingen regelbunden nattsömn och promenader i ösregn.. Vara bunden hela tiden och inte kunna åka iväg utan planering.. Veterinär/försäkring/foder kostnader.

Men så himla värt det!
Jag vet!!
En liten hundpuppy hade vatt såå mysigt. En knubbig liten mjölkmage och valplukt.. Maaw!
 Börja valpkurs, lära den massa trix och konster. Agility. Långa skogspromenader och cykelrundor och mys i sängen. Sällskap och nån som blir glad när man kommer hem. Nån att skämma bort en smula och leka med.
Så kul att bara börja på hundkurs. Nästan det jag vill mest. Plus allt det andra, men blev så himla sugen när jag va med Loo och Betty. Och busa runt i skogen och kasta pinne och ha dragkamp. Bada i dypölar och simma i sjön. Åka på semester och utforska Sverige.
 Jag kan knappt sluta. :P

Men!
En hund i en lägenhet i stan, tre trappor upp!
 Springa i trappor sliter säkerligen endel på lederna och ehm..

Ser jag trppor som ett hinder?! What's gone into me! Trappor! Gratis motion ju! :P Hunden är ju rastad innan man ens kommit ut! ;P

Men en liten trassel valp! En liten Snurrehund!

Snurre som liten, liten nyhämtad bäbis. Lisa som 10 åring med en jäkla massa färgglada kläder..
 (jack russel terrier, 13 år i januari).

Eller en bastant rottis kanske? En Falcon, Bosse eller Baxahund.

Baxa och thebagintheboxen.  

 
Eller en bulle kanske? En överenergisk Mini.


En fralla? En Majsan eller Berta..

Majsan (doggen) och Hilda (bäbis) chillar.

En amstaff? Aldrig träffat någon. Men dom är fina.

bild från google. Hittade ingen wowbild men denna puppyn va söööt!

Jag vill ha en bernersennertik också. Som ska heta Selma.

bild också från google

Men det får nog bli lite pluggande och rekande innan det blir nått av det här.
Men jag vill så gärna ut på landet! Ut från stan och ut ur den här foraskade lägenheten! Jag vill ha gräs och hus!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0