mästarfrukost!

Min käre hane slog på stort och gjorde sconesfrukost till mig idag! :D
 Ibland får han bara sånna där succéiska "onesinalifetimehitwonder"infall. Sånna som man kan tänka sig att han gärna kan få fler gånger. Gärna en gång om dan eller så.

Men när han stog där och mojsade med smeten kände jag att jag hade hittat rätt. Tammefan! En man som lagar scones? Hur bra är det inte? Snart står han och bakar bröd och bullar.
Jag kan helt klart se mig honom om 50 år med 14 roskindade barnbarn kring benen och ett blommigt förkläde kring magen med en stor bulldeg på jäsning och en mustig köttgryta på vedspisen. 
 Jag kan se det såå tydligt! Jag befinner mig dock nånannanstans.. Får ingen tydlig bild av var.. Typ stallet tror jag.. Med djuren.. kanske hälften av barnbarnen är med och matar åsnorna. :P Och mockar hos grisarna. Det är väl sånnt man har barnbarn till va? :P

Iaf, för att komma tillbaka till sconsen, så blev dom jättegoda och precis sådär äckelmättiga som dom ska vara.


MAMS!!

Dagen D närmar sig. Nu är det bara 25½ timme kvar..


Nu blir det hem till pappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0