Ge mig en handyman och en husmor

Jag tror jag på allvar har varit i helvetet och vänt idag!
 Imorse när jag kom ner och skulle laga mat till Zypher och mig såg jag att det låg tre riskorn på spisen.
Tänkte "vafasen, jag har väl inte lagat ris heller?"
Eh, nej, det hade jag inte!
För på spisen, när man kollade lite närmre, låg det tre små feta vita larver och kröp!

Ulk!

Det första jag gjorde var såklart att börja ta upp telefonen för att :

1. Ta kort till facebook och bloggen?

2. Ringa Loo?

3. Ringa anticimex?



Såklart ringa Loo men så tänkte jag vidare att kvart i sex är det kanske inte så kul att vakna av en sån sak så jag la ner och tänkte skicka ett sms istället men så sket jag i det också sen. 
 
Vad är det starkaste jag har i saneringssyfte blir nästa steg i hjärnontoret.

FÖNSTERPUTS!!

Sagt och gjort. Dränkte in och marinerade larverna i det och såg dom små djävularna vrida sig i krämpor.
(Mohaha)
Sen tog jag ungefär 5 rutor papper och tog upp dom.

Det var morgonens aktion det.

När jag kom hem från jobbet låg där 7 nya och kröp.

Sen började nästa aktion.

Plocka ner fläkten..

Dödsångest!

Kallsvettig med feberfrossa och hjärtklappning och hjärtstillstånd på samma gång.
 Hur många kommer ramla ner på mig?!

Är uppe i 20-25 stycken nu.
 Och nu kommer jag inte längre upp i systemet.
Men massa flott har jag hittat och torkat dän iaf, va nog inte så högt prioriterat av dom förra som bodde här.

Vart är den där handymanen när man som bäst behöver honom?!
 Och jag tänker då inte laga nån mer mat i det här huset och tänkte att en husmor skulle behövas när jag ändå håller på och utökar..



handyman och husmor sökes.. 
 är det inte om en handyman Christina Aguilera har en sång förresten?


Ehm.. Men Candy är ju minst lika bra som handy kan jag tycka.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0