Länge leve jorden!

tjihuuuu! Jag lever! Jorden lever!

Bullshit med att jorden kommer gå under. Inte idag och inte 2012 heller. 
 Fick en redovisning om hur det skulle gå till och det var jordens vinkel som ändrade sig och djupfrysta palmer i isen och vatten och planeter i samma linje och svarta hål bakom solen och kompasser och jordens mittpunkt och noaks ark och gäsp, gäsp.

 Tror vi på allvar detta kommer hända?
Jaja, man ska aldrig säga aldrig så om det händer låt mig få dö med en gång och inte plågas i nån tsunami eller under ett hus eller nått. Bara pingpangpong-död.

Jag lånade bort Z till mamma i dag för först och främst jobbar jag i helgen och för det andra tyckte jag att det var en hyvens bra idé att inte ha en efterhängsen valp i hasorna en eftermiddag så ja kunde börja flyttpacka i lugn och ro och inte behöva roa honom också. Han har en tendens att alltid va ivägen. (på ett bra sätt förståss!)
 Redan påväg hem från jobbet kände jag hur enormt mycket jag saknade honom!
Ringde till mamma för att kolla att allt va okej och såklart var det det.
"Ja nu ligger han och sover i buren och innan dess har han vatt me gubben i trägårn och följt med till skogen och kollat på kossorna. Det går så bra så."

Hade hellst velat att hon skrek i panik i luren att jag skulle komma och hämta mitt monster till valp, men icke.

Så utan valp åkte jag hem till Bojan och släppte ut henne en stund, och hon blev stående i rabatten och tuggade gräs likt en ko på gränbete. 
 
Hur långt jag kommit med packningen?
 Ehe..  typ nästan tömt hälften av ett skåp..  

Men jag var ju tvungen att fixa musik och spotify ville inte gå igång utan att visa en ruta med nånting jag inte orkade läsa på engelska och jag misstänker att det är det man har läst om att det ska börja kosta så jag gick ur det i hopp om att någon ska förklara senare. Sen gick jag in på youtube för att lyssna där men så visste jag inte vad jag var sugen på så då satte jag igång radion via datan istället. Och när jag väl kommit så långt hade jag blivit väldigt hungrig så då startade jag igång ugnen och värmde maten i den eftersom avsaknaden på micro är ungefär lika stor som efter Zypher.

Sen kom Bojjan och skulle upp i fönstret och klättrade på min arm precis så som jag kan tänka mig Skinnarmo besteg Everest. Fa-en vilka vassa klor!

Och nu sitter jag då här då och saknar ihjäl mig efter Zypher. Tänk så tomt det kan kännas av en valp?!


Men har man drunknat i dom ögonen och fastnat i hjärtat så har man... <3
(Var det poesi månntro..?)

Mwepp!
 Packning var det!

Håhåjaja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0