Långledig.

Mumma! 12 dagars ledigt och snart blir det Norrland!

Ska bli så himla gutt! Först krävs ju ett dygn i bil men det ska vi nog genomlida. Massor med färdkost och mobilbilladdaren och böcker och hörlurar så ska det nog funka. Har ju bästeresesällskapet och två underbara hundar att prata med så det blir måånga bensträckarpauser. 
 
 Vi va hos Annica och handlade en flytväst till Snajfen igår. En gul och urtjusig. :P Z gillar den affären, maaaassa godis att lukta på och hitta under hyllorna att knapra på (dåligt städat Annica? ) och massor med leksaker i precis lagom höjd. :P 
 
 Sist Loo och jag färgade håret delade vi broderligt på ett paket och blev så tjusiga så. 
Men nu skulle Loo prompt ha blondt och som den sanna vän jag är tykcte jag det skulle va huuur kul som hellst att blondera henne!
 Tänk er Loo som blond liksom? Det finns ju inte på kartan! Såklart är hon snygg hur som, men det går inte att föreställa sig...
Nä, men blond skulle hon då bli. Efter noggrannt övervägande smetade jag in blondet i håret och så började transformeringen..

Hm. Inte redigt som vi ville. Orange.

Suck.

Iväg till affären och köpte en färg till. Kvart i tio. 
 Mja, det blev ju inte som vi ville då heller så halv elva stog jag med en engångsrakhyvel och karvade bort det orangaste ur huvvet på henne. 

Stackars Loos hår!

Och idag är jag trött!

På kursen idag var vi bara fyra stycken och det va faktiskt rätt så roligt. 
 En övning skulle vi kalla in djuren när dom skulle passera ett hårigt vitt gosedjur.
Zypher började i full galopp mot mig och högg sedan djuret över ryggen, ruskade till en gång i farten och lämnade sen djuret så fint till mig, rakt i näven. Precis som vi övat överlämningar på. Fast med sin räv och nycklar. Men i det läget kunde jag ju inte bli arg på honom.
 Men andra försöket gick det bättre. Morrade bara lite på honom när han försökte smaka. :P

Han kan nästan klockrena slalomar mellan benen nu! Både rakt och i åtta. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0