Snart skottpengar på'n

Jäklans kattaskrälle! 
 
Här försöker man vara djurvän och försöka minska hettan och tovorna på Loten och har bokat tid hos vetrinären för klippning. Inte en gång, inte två eller tre gånger utan fyra gånger!! Precis lika många gånger har kattafan skitit i att dyka på på avtalad tid. Jag blir snart sjuk på honom!

 Så en hel dag har jag spenderat hemma hos pappa och försökt vänta ut katten, inte ett piss har jag åstadkommit heller. Hade tänkt måla staketet på altanen på så skulle de ju tvunget regna, och jag behöver en skylift för att kunna tvätta panelen längst upp på huset och det har jag ingen.. Så, det blev en förmiddag med att kolla bilar på blocket. Som är såå intressant. Men vi behöver en kombi lilla Snajfen och jag. 


inte en endaste kombibil i sikte...

 Sen åkte vi till Lenhovda och gick vid sjön och lite i byn med valpkursens snyggaste tjej och hennes matte (är hon den enda med kanske nu när jag tänker efter..?). Två svarta hängörade med långa svansar och röda halsband är inte lätt att se skillnad på alltid när dom rusar runt som två vildbasar. Zypher badade järnet och simmade som den säl han innerst inne är och Nea hejjade på så gott hon kunde. Hjälpte till att dra iland honom nån gång med.


detta är ingenting mot den säl han nu har blivit.

Kursen börjar kännas sådär givande. Liksom ingen utmaning alls. Men det är ju bra socialräning, men annars känns det som vi redan kan det vi lär oss.
 Som idag skulle vi träna inkallning. Men vi fick inte släppa hundarna. Så gå en meter ifrån och hålla kopplet och kalla på dom. Jo det är väl bra för ingången men det blir ju inte så roligt. Mest tjatigt. Och hon sa förra gången hon skulle ha flexikoppel och långlinor med sig. Inte ett spår av nått utav det..

Meeen. Zypher är duktig. och det är inte så dyrt. och inte så givande..


Kommentarer
Postat av: Isabel

Jo, jag älskar araber och de är enligt mig de vackraste hästarna men jag har letat efter en arab men det är inte lätt och hitta "den perfekta". Det är mest gamlingar, avesslston som inte är inridna eller oinridna unghästar till salu bland araberna nu. Trist! Och nej, säljer inte en häst för att jag tröttnat på den. Gav du bort dina shettisar för att du tröttnade på dom?

2011-05-20 @ 07:27:20
URL: http://cizma.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha, men det ÄR ju iaf en bra soc träning Lisa! Tänk så ;)Men jag förstår dig också, man vill ju liksom komma framåt också men det är en svår tid det där, ibland går det så himla snabbt i deras utveckling men sen kommer man till faser när man står stiiiiiiilla. Då känns allt rätt svårt och hopplöst. ;)



Du skulle flytta in till Braås eller hur va det? Segt att flyttpacka, jag ska inte flytta på läääääänge ! :P



Kram !

2011-05-24 @ 18:41:35
URL: http://giingers.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0