Bästa vän.

En sak älskar jag verkligen jättemycket!
 
Och det är när man har sovmorgon och vaknar av sig själv inte alltför sent och solen skiner!! Man ger hunden mat, man går på en morgonpromenad. Man tar det lugnt. Man äter frukost. En god frukost. Man läs-äter. Gärna med fötterna på bordet. Bara för att det är strängeligen förbjudet. För att det ger det extra njutning.

Sen när man har gjort allt det där sticker man till bästa vän och hittar på massa roligt med henne!
 Just nu har hon förvisso lunginflammation och har inte riktigt ork att hitta på så mycket. Men vi hade det bra iaf. Vi försökte trötta ut hundarna i rasthagen på I11. Vi handlade på City Gross. Morötter och mineralbunke till ponnisarna blev det. Efter fem minuter inne på CG började Loo gnälla om att hon var trött så när vi kom hem igen gick hon och la sig och jag blev själv med två abstinata hundar och började laga mat och baka. På samma gång. Så typiskt mig!
 Men det blev iaf stuvade pennepasta och fjärilar med falikav.. Såg fett mycket roligare ut än vanliga stuvade makaroner. Undrar om man kan stuva spagetti..?
 Måste testas!



Morotsmuffinsen blev perfekta! Så himlens gooouda!
 Loo packade ner fyra stycken muffins till mig som hönsmammor packar ner sina nyfödda bäbisar. Jisses. :P Det var hushållspapper i botten på en ugnsform. Det var grillpinnar kors och tvärs över som skulle skydda glasyren mot dom tre lagrena med aluminiumfolie som hon la ovanpå. Så! Färdigt för avfärd! :P 


 
 Var ute själv på en liten runda med dogsen och på hemvägen så gick dom så himla fint! Brevid varandra på min vänstra sida utan att dra någon utav dom. Då var jag mallig! :)

När jag kom hem och shettisarna fått mat och mineralsten och morötter åkte jag ut och red Scan. Hann inte rida på hela förra veckan och han var så himla konstig idag. Han har blitt riden av sin ägare och hennes sons tjej nu under helgen tydligen och jag vette fan vad dom har gjort för han var inte alls så som han var sist jag red. Helwierd. 



 Var ute på kvällspromenad med Z och han fick testa dom egenhändigt komponerade vikterna jag gjort att lägga i klövjeväskan.
 Hittade ris, linser och sesamfrön hemma hos pappa med utgångsdatum 2010 och 2009 som jag vägde upp i 100 g och 200 g och la i plastpåsar. Nu ska här tränas! :P

Han har blitt så muppig. Lyssnar inte längre och ignorerar mig och gör tvärtemot. Skethonn! Men idag var han duktig som tusan!
 Börjat med lite nya "freestylemoves" också. :) Sånt tycker han är kul!



 Fast han är en mupp är han den bästa skethonnen i världen. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0