Watch out!!

 Ett hjärtstillestånd har aldrig varit så nära som idag.

Loo och jag var i rastgården med hundarna innan vi ska ut och köra och så kommer det en gammal gubbe med lite lätt alkis/uteliggarvarning med en flat-tik (Alltså en Flat coated retriver. Ingen hund-flata alltså..) En massa leksaker har han också med sig. Varav en lila fresbee. Som Z älskade. Och tiken älskade Zs slungboll. Så dom bytte leksaker liksom. 
 Jag har aldrig varit någon kung på att kasta grejer och har varken bollkontroll eller hålkänsla så jag och fresbeesar har aldrig gått ihop, men Loo gjorde vad hon kunde för att lära mig att kasta så Z kunde fånga dom. Och när jag väl fått in knixen så tog han iaf några stycken i luften och jäädrar vad mallig jag var då! Jag blev gladare än Z. :P 

 Men helt plötsligt när jag kastat så kommer gubben mitt i skottlinjen!!
 Den glider lixom genom luften, rätt så högt, inte så som Loo har sagt att den ska göra..
Båda ser som i slow motion hur fresbeen närmar sig gubben. Hur den med en jämn fart kommer närmare och närmare skallen på honom. Kommer det bli ett headshot? Kommer den klippa näsbenet? 
 Vi stelnar till och slutar andas, jag tror t.om att våra hjärtan slutade att slå. Jag spärrar upp ögonen och drar ett djupt inåtandetag och ser hur den med en millimeter till godo sveper ovanför skalpen på gubben medans han spatserar runt å kastar boll med sin hund, lyckligt ovetandes om hur nära döden han nyss varit. 
 Inte en min visar han, men det borde ju ha märkts, det måste ju ha känts nått vinddrag. Hade det vart jag som haft en fresbee vinandes ovanför öronen hade jag kastat mig ner på marken och skrikit take cover!!

 Men när faran är över och Loo och jag inser vad som nyss kunnat hända stirrar vi på varandra och hon börjar flina och jag är helt uppskärrad. Och det värsta av allt är att vi bara lät det hända! Inte ett varningsrop fick han ens! Tääjk kaaavöör! Fåååår! Vatsh aaut! Tiiimbääär! Inte nånting.

 Usch. Vilken upplevelse.
Jag kastade inte mer fresbee sen. Av förklarliga skäl. I think..


ett exempel på försvarsposition. Spela död kan också vara ett alternativ. 

 
Efter det äventyret behöve jag något lugnande så vi drog till min gamla mack och köpte lussebullar. Köp på Statoil. Dom har så jääkla goda lussebullar! Inte ens farmors hembakta är godare! Promise! Maaams så goda dom är! 3 för 27. Som hittat. Åk dit och köööp! Du ångrar dig inte. 
 Mr Boss som jobbade så när han ser mig så utbrister han
åh shit! du har fortfarande inte fått din lööön va?!!
Nä, jag vet inte, tror inte det.. Men det är inte därför jag är här!!
lugnade jag han med. 
 Så efter lite dividerande så fick jag iaf min lön. Skattad å klar!

Vi åkte ut till Emeli som haft Majsan och Lilleman och hämtade min vagn och en sele och lite täcken och grejer. Och när vi är påväg till hästarna för att hälsa på dom går vi förbi logen och när vi är precis utanför så är det typ 30 småkalvar som säger määh och jag bara kastar mig in och ååh! sååå söta! Hade tre kalvar på varje hand som suttade. Och jag dog lite. Jag vill ha en kalv!! Och en get. Och en jack russel terrier. Som ska heta Bejkon. Bäjkån. Bacon. Mja.. måste fundera på stavningen. 
 Jag vill ha en gård och så vill jag staketera in hela gården och hela markena i samma staket och sen bara släppa ut djuren tillsammans. Och så måste jag nog ha en man som kan försörja mig så jag kan va hemma och ta hand om gården och djuren. Tänk om man kunnat ha det så. Vilken lyx. Och typ bara jobbat 60-70% eller nått så man kom hemifrån ibland iaf och tjänade lite egna pengar. 
 
image description
framtida storbonde och bondhund?

Mwehepp! Bingen nu.
 Gonatt på'se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0