Vårskriksdag!

Det här vädret alltså! Underbaart! Kännde mig nästan tvungen ett tag att ta till ett riktigt vårskrik a lá Ronja Rövardotter, men med hänsyn till dom få grannar vi har så lät jag bli. Jag har dock varit ute konstant hela dagen. Bara gjort snabba depåstopp inne för påfyllning av mat.

Vatt ute på inte mindre än 4 promenader idag. Med varierad längd. Va så pass duktig och gick runt Glosäng med Snurre innan frukost. Kände mig som en riktig friskis. Lite svettis me. Himla varm redan klockan 8!
Sen talade jag med Öride och så gick vi en runda runt laggårn och kollade på redskap, och fortsatte ner mot bäcken och gick över den och hade oss. Han är ju himla modig i övrigt, traskade över ensilageplast som ingenting. Men en vagn pallar han inte. Satt och åt lite av det första vårgräset också. Himla gott.



Var ute en sväng med Majsan och Berta. Dom grymtade och flåsade som två grisar. Vi gick ner till dammen för att plaska och svalka sig i vattnet. Majsan började med att hoppa över diket, kom halvvägs och ficmk en rumpbadning. Berta litade inte på att bron (som Majsan inte såg) skulle hålla hennes bastanta kroppshydda, fast hon precis sett mig gå över, så efter lite lock och pock kröp hon över. Tveksamt. Sen avr det full rulle på alla hundarna. Snurre lärde dom allt han kan om plaskning, "inte för djupt, till magen räcker".

 

Låg en stund med Lukas och Lotus på altanen och solade.

     

Sen tömkörde Lovisa öride runt skrotbilsrundan och jag hängde på och visade vägen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0