Min säng!

Va en seg dag på jobbet idag. För att vara fredag va de tråkigt lugnt. Undrade om vi hade glömt nått. Men inget som visat sig än iaf.

-Mänske! Tänker du snuva mig å min frukost?!

Städade matsalen idag eftersom M inte hann idag och det ska vara valvaka där i helgen så de va tvunget att de blev gjort, så jag offrade mig och tjänade 120 riksdaler. Men förlorade 1½ timme me Johan som kom hem hit när jag kommit hem. Så efter lite glass och 2 år för gammal chokladsås började vi bygga ihop min nya säng!! Den ble så himla bra! Så snygg. Gillar den skarpt. Nu kommer inte lillmadrassen kasa iväg längre och kuddarna kommer alltså inte ramla ner i skrevan och bli krumma och vinögda. Dessutom har jag en säng som ser ut som en stationär säng och inte som en som bara står där för att den snart ska flyttas på igen. Ser bara fördelar!! :)

Körde Majsan och Tyo innan. Majs va så duktig. Aaah, hon ÄR så bra! Så pigg och glad och vill verkligen göra allt hon kan! Och de gjorde hon också, fast hon flåsade som en liten älg gav hon sig inte! Hon tänkte inte förlora Tyo ur sikte!

Igår var jag inte på mitt mest solskenaste humör.. Engelskan gick åt skogen. Helt plötsligt kunde jag inte prata rent och kunde inte komma på några ord . Allt bara sket sig. Vansinnig och besviken på mig själv! Sen när jag skulle köra Mini och höll på att borsta henne öppnade sig himlen och de blev snorkallt. Tjurig som jag va skulle jag ut iaf, så jag hämtade en gammal regnjacka och la över ryggen på Mini och ett regntäcke att ha över mig sen när jag selat och spänt på vagnen skiner solen och jag ger mig av. Kommer ttre meter innan jag upptäcker punka. Och ja just, de va ju punk på Örides vagn dan innan. Så inte alltför munter vänder ajg in och byter vagn och sen bär de iväg.
Är lite smått skitbitter hela rundan och sen ringer Loo och när jag berättar om punket blir hon knäpptyst en lång stund sen bara -jag blir så matt... De är väl de minsta man kan säga. ´
Under tiden vi selade av Mini ringde de och J talte om att han va på väg ut till mig. =) Vilket betydde jag slutade stressa för jag hade planerat åka till han. Så Loo och jag bar in höbalarna ur släpet och sen kom Macke och slog på Tyos sko och kollade Örides bakhovar och filade till Majsans.
Mitt humär steg och stabiliserades efter lite varmamackor och en allmänt skitmysig man. :)

Nu ska jag öppna en cheesballspåse och kolla klart på Suburban girl.

Imån är de bauta! =)


Kommentarer
Postat av: Simone

Måste oxå köpa en stomme till min säng. Blir tokig när maddrassen kanar hit och dit. Men det får bli efter sommaren, när man fått pengar från sommarjobbet... Alltid är det nått man måste vänta på.. :P

2009-06-06 @ 10:17:02
URL: http://simonelj.wblogg.se/
Postat av: mli

Åh. Suburban girl. Den är bra! :D

2009-06-06 @ 16:47:35
URL: http://faded.bloggproffs.se
Postat av: Fia

Jag gillar dig! <3

2009-06-07 @ 22:54:03
URL: http://fiagunnarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0