Torsdag.

määäh.
hur kan näsan va täppt som ett avloppsrör när den rinner värre än ett niagarafall?!! Syre någon!

Lukas har installerat sig på dagens tidning här i soffan breve mig efter att ha blivit avvisad från att lägga sig på tangentbordet. Jag försöker förklara för honom att det inte blir bra, men han bara blänger på mig. :P

Dagens plan va att köra alla hästarna och sen ha hemmkväll me Loo. Kom på den briljanta idén att köra Majs efter jobbet innan Loo kom ut och sen köra Mini och Töyon ihop. Kom dock på när jag kommit iväg me Mjas att jag lovat Visan att kolla på henne när hon red idag, de va terminsavslutning och jag har sagt hur länge som hellst att kolla så idag va liksom sista chansen. Så vi skyndade oss runt och idag ble de inget efterkelande, in me Mini och Tyon och upptäcker halvvägs hem att T har tappat en framsko och ömmar. Ringer Loo som inte blir jätteglad och tillsammans bryter vi ihop en skvätt. Pappa tycker synd om Tyo under Loos och min hatkampanj mot honom och borstar av honom och daltar lite innan han bär tillbaks honom till hagen där han får gå och skämmas.
Pappa har inte hållt i en borste under hela tiden jag har haft hästar annars, de är de jag säger, han gör allt för Loo. Snart adopterar han henne. :P
Att han inte kan knyta skorna ordentligt hästskrället!!

Mini va såklart aspigg och jag testade henne i the killer climb hill. Hon klarade de galant!! :D

Imån ska jag ta mitt (läs: pappas) släp till moheda via stan och hämta byrån!! =) Johan har fått hedersupdraget att agera bärhjälp, moraliskt stöd och co-driver. =)

På lörda är de banan me hela mitt lilla harem och vi hoppas på att allt går bra och flyter på bra och inga större incidenter inträffar.
På kvällen är de Åsedadan me babe.

Tjosan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0