Dagens goda gärning.

Måste bara berätta om mitt möte med det lilla lammet!

Va ute och gick med Snurre och var nästan hemma, när jag hörde ett lamm skrika för full hals. "Konstigt" tänkte jag, "varför är det ingen som svarar?". När jag kom närmre såg jag att det stog ett ensamt litet lamm hos hästarna som stog utanför stallet. En litet svart långbent sak med en vit fläck mitt uppe på huvvet. "Hm, ska jag kidnappa det eller försöka hjälpa det?" 
 Snurre som va me tyckte det var en underlig filur till gaphals. "Kan man få lite lugn och ro på äldre dar månntro?!"
Gick och knackade på hos min fabror som bor granne med dom, men där var ingen hemma så jag ringde pappa om mobilnummer till F som bor där. Jojo, han skickade numret och så ringde jag upp och talade om läget för honom.
"A, den bor innanför dörrarna till lösdriften till hästarna. Du märker vilken dörr det är."
Tittar på stallet. 7 olika dörrar att välja på...
"Aja, jag fixar det."
"Tack ska du ha!"
Varav 4 det va hänglås på, och en låg de hö utanför! Vilken ledtråd! Kännde mig som Sherlock Holmes (heter snubben ens så?) ett tag, grabbade tag i handtaget och öppnade dörren.
"Määääääääääh!"
"Aha! Got ya!" Det lille bäet kom hoppandes och klev innanför dörrarna och skrek ännu mer, fast jag tror han lät lite gladare nu.. ? Kanske. Eftersom det stog en fetetraktor precis innanför dörrarna så lyfte jag upp det lille bäet och antog att den antingen skulle springa iväg så jag inte fick tag på den eller sprattla som en dåra tills jag tappade den, men inte! Tog ett grepp runt rumpen och ett undermagen och hivade upp den i famnen och så bara la den sig där. Utan att bråka. Så sööt! Det var ungefär här jag verklgien va fast. Smälte gjorde jag när jag hörde den.
Sen bar jag runt den och öppnade dörren och klev ner till dom andra fåren som nu hade börjat härja runt och bräka. Men det lille bäet va så lugnt och snällt så, han visste ju att jag hade räddat den! Så jag satte ner han och han började hoppa runt och leta efter sin mamma och tillpåköpet så hade han en tvilling! Likadana och samma mamma!! =)
Slutet gott, allting gott!
Snurre stog och språkade med katten när jag kom ut. Lugnare och tystare.
Sen ringde F upp efter en liten stund och frågade oma llat gått bra och tackade så jättemycket! Sånnt tycker vi om, när folk verkligen anstränger sig och tackar.

Nähä, nu ska jag byta kläder och sen åka till komvuxtanten. 

Jag önskar mig ett lamm. Eller tre. Vet precis vad dom ska heta! 
Tussilago, Tulipan och Timotej.

Kommentarer
Postat av: Simone

Aah.. Men du är ju bara för söt du :P

2009-03-31 @ 15:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0