Ingen ko på isen.

Har nu slängt 1½ timme av min dyrbara tid hos Arbetsförmedlingen. Jag som trodde jag skulle dit och prata med min handläggare och bli fri efter en kvart. Icke!
Ett jävla informationsmöte hade jag dratts dit för! Dooh! Så drygt. Upptäckte nä det var klart att jag fått ont i huvvet, blivit sjukt pissenödig och dessutom, tillråga på allt, kliat sönder handen. Blodig. Jag tycker verkligen att det är superkul att sitta rakt uppochner på en stol, tillsammans med 7 gamla vuxna, (jag=ung vuxen) och bara hålla käft och lyssna på en massa ointressant dravel. Visst, det är säkert jättebra att veta, men såå tråkigt! Jag kan inte hjälpa det! Jag dör av uttråkighet! Börjar fasa lite för de här me komvuxpluggandet, och råkade nämna det för handläggaren då och han blev eld och lågor. Vilken jättebra idé! Jag försöker få mina kunder (jag minns inte vad han kallade oss) att börja plugga, för det är sannerligen rätta tiden för det nu, när det är som det är på arbetsmarknaden. Jotack, vilken arbetsmarknad?
Hade skrivit ut ett CV som jag vile han skulle läsa för att se om et va nått större fel på det som man kunde rätta till, men nä.
"Det här har du gjort bra, du skriver jättebra och lätt att förstå me en bra överblick."
Men varför får jag då inga jobb?!
Blir så matt.

Inget vidare väder idag men jag ska iaf ta mig ut och gå en sväng med Snurre. We needs it! Very mycket!

och nu är det bara 5 dagar kvar till Jossan och John kommer!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0