Jungfrufärd

Idag var det en stor dag och det kände nog Mini på sig när grimskaftet helt plötsligt och omotiverat bara lossnade från kabinhaken. Hon tog såklart tillfället ia kt att få springa av sig lite och trvade nöjt iväg över den plöjda åkern!! Jag trodde hon skulle ha hunnit bryta vartenda ben i kropen innan kom kom ut på andra sidan och travade iväg längs me taggtråden och över till grannens åker och upp mot landsvägen!!
Jag hann bli ungeäfr hur lvrädd som hellst och börja se livrädda ooch uppstressade och påkörda russ med benpipor utstickandes ur kroppen i omöjliga vinklar och fick upp numret till polisen i huvvet.
 Tänkte även på det Maggan sa om att "olyckor kan hnda vem som hellst.." .
Men inte MÍNI!!!
Men sen mitt i allt huvvekaos hörde jag Minis gnägg och så kom stog hon på andra sidan ett staket och såg ut att undra hur faan hon hamna där?! Jag ropade på henne och skramlade med matburken och då sprang upp upp längs me staketet och ner på vägen mot oss. I galopp. På en glashal väg i nerförsbacke.. smarthead! Men hon lyckades iaf få stopp innan bilen som tur va. Sen trippade hon med hem och jag släppte ut dom igen. Med mer tur den här gången.

Loo kom med en säck med selar och träns, förgjordar och säkerhetsgjordar och bukgjordar och bröstor och tömmar och svanskappor och underlägg.. Vi blev förpassade ner till källaren med en hink varmvatten och grönsåpa och så satte vi igång. Gnugga, gnugga. Prata, prata. Skratta, skratta.

Mini var hur rolig som hellst att köra, så pigg och glad! Och man kom nånstans! :P Med mina står man nästan och trampar på samma ställe känns de som om man jämför. haha.
Hon va frutansvärt pigg och ville bara trava hela tiden, men eftersom hon har vatt mamma och gravid i nästan 2 år så ville Loo och jag ta de lite lugnt me henne. Hon delade inte vår åsikt!
Nu gäller det att klara av att sätta på vagnen ordentligt imån, ingen Loo att fråga. Bara pappa som ska va hållhjälp under tiden. Nåja, vi får se hur de går.
Jobb imån me.

Grannarna va här upp och åt och praade igårkväll. Lilla Hilda och Elsa va me. Så söta. Och Hilda va så busig och sprang omkring och upptäckte huset och djuren och bilarna. :P
Sen åkte pappa och jag till parken. Alla som va där va jätteduktiga! Kände mig askass! Kunde inte ens hitta rytmen! Varmt och trångt va de me. Så äckelklibbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0