överraskande morron.

Den här  morronen fick ingen bra start. Vaknade av Davids (förbannade) mobilsignal, som är ungefär hur störig som hellst. Egentligen borde den tas dän ur resitret och preskriberas på livstid. SÅ jobbig är den! Speciellt när den väsnas klockan sex på morronen och min kära broder har parkerat inne på toa och ignorerar sin lillasysters jämmer innifrån sitt. Sen när han tänder i hallen bestämmer jag mig för att den här dagen inte är bra. 
 Efter fem minuter kommer han rusandes i trappen och säger att det är telefon!! Vem FAN ringer den här tiden?!! 
Hasar mig på nått underligt sätt ner iaf, utan att slå ihjäl mig i trappen. Haleluja. 
-Hej, v har fått sjukdomsfall i köket idag och undrar, har du lust att jobba idag? 
-Mmm.
-Okej, tack! Stressa inte, du har ju en bit att köra och se till att vakna innan du sätter dig i bilen. 
-Mmm. 

Man är så jäkla intelligent och har så räkans bra svar sådär innan man har vaknat och insett att man fortfarande lever. Vet inte hur det är med andra, men min röst är inte sig själv den första halvtimmen precis efter ett abrupt uppstigande. Låter som en whiskeydrickande 50årig gammal alkolist. :P Försöker hålla mig tyst ett tag.

Så ja. Hon ringde la o6.1o. o6.5o entrade jag scenen. Hade kört 22 minuter, tatt ut två hästar, packat ner mat och frukost (till mig) och klätt på mig dom renaste kläderna jag hittade. Tack och lov hade jag vatt så smart och duschat kvällen innan. Enligt David stank jag häst.  :P

Fortsättning får följa senare. Nu är det Medium!

Jobbet gick iaf, bra, kul å komma ut och "träffa folk".
Kom hem och inhalerade lite amt innan jag gick ut och hämtade hästarna. Gick en runda med bägge två. Majsan fick syn på skrotbilen och tyckte det va hemskans otäck ett tag och Mini trippaade på som hon tydligen brukar göra. Tvingade henne att gå bakommig på en smal sitg och fast hon klev på mig en gång så var hon duktig. Gick rätt mycet off road idag me. Blir mer skritt då. Jag tyar varken gå fort eller springa som hon uppenbarligen vill.
Började hosta ikväll igen. Jag som trodde det va slut på skiten!!

Imån är det jobb igen. Sen är det Öride-time. På lördag kommer Loo ut med selar till hästarna och förhoppningsvis kör vi lite. :)

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0