Sängdags.

Hojj. Efter att ha tillbringat en timme med två halvvilda ponnybarn är jag mer än slut!



Va lite nervös för att vi inte skulle få tag  Öride men Lovisa gick bara fram till honom, pratade med honom, och kopplade fast honom och gav honom morot. (oj, många honom där.)
 Sen tillbringade vi nog en timme med att grooma Öride och Majsan. Satte Julia på att borsta henne. Mini fick stå i boxen och prata med Mattias. Vågar inte lämna ungarna med hästarna, annars hade jag borstat Mini. Faktiskt!

Gick en sväng med henne sen. Gick ignom Vitthult och medan vi gick dom 10 metrana mötte vi en timmerbil, som visserligen höll ut, men jag tog ändå Mini på min innersida och gick ner emd henne så hon gick precis utanför asfaltskanten och där va de tydligen slipprigt för när lastbilen passerat tappade hon fotfästet med bakbenen och satte sig ner. Men ingen panik där inte, reste bara på sig och gick vidare. Skön häst. Men en jordhög är minsann farlig!


Majsan och Öride hade funnit varandra och stog och konverserade över en skottkörra med natthö.

Fått hem mitt fönster nu, som jag ska sätta speglar i. Skickade iväg en till idag, efter lite betänketid. Så när den kommer tillbaka ska speglar i! :)

Imån ska jag till Arbetsförmedlingen på förmiddagen och till Komvux-syon på eftermiddagen.
Loo ska komma vid 5-tiden så ska vi ta oss an Majsan igen. Och vi hoppas på fint väder och friskhet!!
Funderar på om man ska köra med mini mellan Af och Syon. Om man kan få hjälp med förspänningen.

Skepp å hoj!
Nu är de dags för sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0