Städning.

Nä, det är verkligen inte min grej! Har nu då plockat dän det värsta. Bara det är ju en bedrift. Halva garderoben låg i gungstolen eftersom man sliter ut ett plagg i all hast när man ska iväg nånstans, inser att 1. Det passar inte a)till dom övriga kläderna man faktiskt bestämt sig för b)för att man har gått upp x antal kilo. 2. Det har blitt fult 3. Man upptäcker sin lathet när man slängt in nått som inte va rent och får slänga det i smutstvätten istället. 4. Man kommer på att "nejfan! Det här hade jag ju sist jag va ute tex. Sen när man provat plagget viker man ju itne ihop det och lägger in det snyggt och prydligt i garderoben utan slänger det praktiskt nog på gungstolen som står så nära till hands. Men nu ska jag köra över trappen och uppanvåningen med dammsugaren. David erbjöd mig att få äran att städa han rum för 5:-. Just det. En enkel 5:a. Hade det följts utav två nollor hade  jag ställt upp men för en femma?! nejtack!
Ska laga mat me tänkte jag. Köttfärs är ungefär det¨äckligaste smo finns olagat, men jag ska fanimig ge på mig på     Biff  á la Lindström. Yes. Med egenodlade rödbetor, potatis och lök. Och hemmaskjuten köttfärs. Känner att det luktar ekologiskt och närodlat. Bravo! 
 Nähä, dammsugarn var det!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0