Tösarna.

Igår var Mini och jag ute i skogen och körde. Eftersom det bara var andra gången ompabompan blev körd sen hon blev mamma (hon och pappan har delad vårdnad.) så tog vi det lugnt. Eller ja, Mini hade såklart velat spring satan, men nej. Blev en hel massa skrittande och så några lugna korta traver. Himla duktig va hon! Så stolt jag va! :)
 Fast det han bli nästan kolsvart och jag mörkfeg så höll hon sig lugn och i brant-backen så kände jag att hon han bli lite trött men inte fan gav hon sig och saktade ner till skritt! Utan laddade om och la i fyrhjulsdriften och fortsatte trava! Så envis och stark! :) Me like!
 Sen när vi kom hem upptäckte jag att bukgjorden hade lossnat. En hel bit alltså, jag hade inte knäppt knas. Bara allt va väck. Otäckt. Men tack vara alla remmar och snören och gjordar och sket så satt selen och vagnen kvar.

Mini

Selen och Majsans rumpedrag blev iväglämnade på lagning idag. Hoppas på att få tillbaka dom till helgen.

Idag tog jag ut Majsan på en tur. Eftersom hennes rumpedrag va paj så blir det bara lite tömkörning, och det är inte helt fel det heller. Alla svängarna tar inte hundra och att stå still är inte att tala om mer än 1½ sekund. Så vi tränar inne i skogen mellan alla träd på att svänga och såt still och lyfta på fossingarna. 
 idag blev hon panikrädd för ett älgtorn, och i skymningsljuset såg det nog allt otäckt ut i hennes ögon. Så hon saktade ner och sänkte ryggen och började dubbeltrampa med benen och såg verkligen ut att inte veta vart hon skulle ta vägen. Tillslu blev det en helomvändning och in i famnen på mig. Lilla gumms. Men sen när vi styrt upp det hela och tittat en gång till så gick hon förbi utan att panika, men hon va lite smyg fortfarande.

Pappa ringde när jag satt på jobbet och inväntade att matvagnarna skulle dunsta och sa att hästarna va lösa. Först trodde jaga tt han skoja för han va så lugn, men sen när jag insåg att han inte gjorde det önskade jag att jag av hemma istället och inte fast på ett (just då) sketet jobb. Men han hade iaf fått in dom i säkerhet i boxarna när jag kom hem.

Imån ska jag :
Tömköra/promenare med Mini och Majsan.
Ringa till Lufsen och Lilleman och fråga hur dom mår.
Ringa blodgivarcentralen och vilja bli blodgivare.
Ringa vaccinationen och beställa tid till åter-vaccination för hepatiten.
Visa Ylva fönstrena till nått skåpsprojekt hon ska göra.
Åka ut till Öride.
Sofia kommer hit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0