Underbara vårväder!

Helt härligt väder! Solen skiner så det tillochmed känns att den värmer! Och det, gott folk, gillas av mig! Och hästarna! Dom går där borta i hagen, eller jaa, Maffian jagar fortfarande den stackars lille Öride en hel del fortfarande, men lite motion har ingen dött av. Och dom har lite att ta av alla tre. 
 Dom sov ute inatt och alla hade överlevt natten på prärien. Mini fick regntäcke på sig, Majsan hade inget så tänkte låna Lufsens till henne men hon såg ut som ett drunkningsoffer i det så hon fick springa med rumpan bar! Öride likaså, han va ingen mening att försöka få tag i i mörket och regnet.
 Hade lite frukost-terapi med honom. Han kom fram och åt ur knät på mig och nosade mig på händerna, kunde klia han lite på mulen men absolut inte på kroppen. Då stack han.
 Fick tag på honom innan och när han kände att han satt fast försökte han slänga sig fri, men jag som äntligen fått ag på honom vägrade släppa, så när han insett det ståg han still så jag kunde klia honom, och attans vad han pillade med läpparna.

Öride.

Satt och gosade med Majsebajs ett bra tag. Kliade och raffsade så bra jag kunde!

Majsan gäspar.

Klippte klorna på Snurre. Trots sina 11 år är han fortfarande en lipsill när man tar fram klosaxen.

Tränade lite på "vinka" och "skall" .

vinka.   skall.

David lagar mat för fulla muggar! Dubbelpanerade kotletter med potatismos tror jag de skull bli.
Ska gå och rädda han lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0