up to date.

Idag vaknade jag återigen och hade drömt om samma människa som dom senaste två nätterna. I wonder why?!
Va länge sen ju!!

Har inte hatt ro att skriva nått på ett tag nu, men nu tänkte jag mig att det skulle passa.

Igår förmiddag åkte hästarna ut i stora vida världen och ända till Tingsryd och travet för att springa in storkosingen åt mig!! Eller nä, men lära sig ett å annat om vett och etikett kanske. :P
Hade tänkt att dom skulle äta frukost inne för hon skulle hämta dom redan vid halv 9 så då kände jag att det kunde spela kvitta, men så  ringde hon vid nio och sa att hon fått punka på bägge däcken på ena sidan (boggie) så hon skulle bli alldeles försenad, så hästarna fick gå ut en stund i hagen iaf och jag passade på att dra dän lite märlor ur staketet och Lufsen ble överlycklig för då nådde han kvistarna på andra sidan mycket bättre och stog och gnagde på dom ett tag. Hittade en hel hop med snödroppar och medan jag satt och fotade dom kom hästarna och skulle också vara med och kolla och klev såklart på hälften innan jag hann mota bort dom igen.
Men när hon väl kom med transporten gick det undan, och hästarna gick rakt på!! =) Stolta jag!

Och någon mer än jag som var ute i det elldeles perfekta vårvädret och som såg tre fågel V:n och ett svansträck och hörde vårfåglar och som kände solen värma och som såg snödroppar?!



Vår i luften och sol i ögonen

Sen återstod bara resten av en hela jäkla hage att dra ur märlor och snurra in taggtråd ur. Tur att vädret va så pass bra som det va iaf! 
Eftersom jag var helt hästfri idag ställde jag ingen klocka igårkväll utan sov så länge jag ville idag, halv nio vaknade jag och tyckte hela dan hade gått! Pappa va iaf snäll coh höll på med frukost när jag kom ner. Sen drog jag upp till hagen iaf och gjorde klart den. Men fick sätta pappa på att dra dän märlor och tråd. Mina händer tyade inte. Hängde upp hy tråd och satte upp stolpar i stenrösen och murar. Jäcla krabb med tjäle!!
Mina händer var inte sig själva på kvällen. Har aaldrig haft så ont i dom innan!! Känndes som dom var dubbelt så tjocka och gjorde svinont när jag böjde på dom och kunde inte öppna dörrar!! Som tur var hade det värsta gått över när jag vaknade idag, men kunde fortfarande inte ta i med dom.
Så min rekomendation är att
1. Styrketräna händerna. 2. Inte använda en hovtång mer än en halv dag i taget. 3. Knapra smärtstillande.
Undviker alvedon och liknande in i det längsta. Tycker inte om att äta det.

Gick ner till grannen mitt på dan och passade Hilda. Hur go unge som hellst!! Mer vild än tam nästan. Pratar på som tusan me. Visste inte om hon pratade om hunden Majsan eller om hon bajsat när hon sa "bajsan" heller. Men eftersom hon varken luktade eller sa att hon gjort nått så fick jag lita på att hon menade hunden. =P 
När Teres kom hem blev alla hundar och ungar helvilda och överlyckliga. Sen satt vi och fikade och pratade i nästan 4 timmar. Helt märkligt. Hur kunde klockan gå så fort helt plötsligt?!? 
 
Nu på kvällen kom Mini och Majsan. Loos hästar. Får se om man kan få dom nått kilo lättare och i bättre form. Kul med lite variation. Ska gå ut till dom innan jag går och lägger mig och se till att dom är okej.

Imån är det Öride-time med Lovisa..

Lördag:
pappa och jag åkte in till stan och kollade på växjöbuggen. Va så himla roligt och se alla som dansade. Så himla duktiga alla va! Vissa som va helt enastående!! Blev så glad och danssugen när jag satt där. Tänk om man kunde bli så duktig. Fast hade dött om man tvingats tävla. Nä, inte min starka sida inte.
 I prisutdelningen va alla par från finalerna på samma sida i hallen så man hade lite allmän utblick över dom och precis när dom skulle ropa ut ettan i en klass. Fastnade blicken på en tjej som stog och höll tummarna och blundade riktigt hårt och tydligen var det hennes namn som ropades upp sen, hon blev så glad så hon bara skrek rakt ut och hoppade rakt in i famnen på sin partner och sparkade med benen och man verklgien såg hur lycklig hon blev!! =) Så kul!
 Man märkte också vilken som var publikfavorit och som också vann. Men deras show. Dom stjälde allas blickar när dom dansade! Helt underbart! =)

Vi mötte David inne i stan och gick och åt pizza på Venezia, för nån kebab som jag va så huimla sugen på, det hade dom ju inte!! Tusan! 
 När vi kom hem åkte jag ut till Öride och hjälpte dom med honom

Hattigt inlägg det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0