Vårsol!

Först en liten hyllning till den underbara solen som hedrar alla med sin närvaro och värme!!

Sen fortsätter vi dagens först och sista inlägg med att dagen har tillbringats mestadel med Sofia som kom hit igårkväll då vi åkte iväg till killerhästarna och kollade när dom blev löshoppade. Sofia höll även på att få sätta livet till nårra gånger men lyckades hoppa undan.
 Sen var det horisontellt läge i soffan och jag somnande på en gång men Sofia kollade på TopGun.

Idag har vi vatt ute och gått med hästarna och hunden, bakat negerbollar och lagat mat och kollat på en film.
Sen åkte hon och tränade i stan och jag åkte och lämnade tiillbaka lokselen där den hörde hemma och sen drog jag vidare till mamma och simmet. Höll på att avlida i armarna på tredje varvet. *pust* Alldeles för länge sen man rörde på sig nu. Har ju haft ont i  halsen och vatt förkyld evigheter nu känns det som! Höll på att starta igång lite förra veckan men då pratade dom om den 14 åriga killen som hade dött på fotbollsmatchen på radion och då började alla prata om att man absolut aldrig fick anstränga sig med halsont så jag blev livrädd och la ner. mennu har jag börjat lite smått igen.

Sofia och Majsan

Min underbara mamma gav mig pengar så jag kunde betala för en månad till på gymmet!! Älskade människa! <3 Va så less på att jag inte hade råd med det, fast jag tom tyckte att det var roligt och då sa hon att det kunde jag få av henne!!! Åååh! Så på måndag ska jag nog dit  igen!! :D Nu ska här brännas fett!! Blev så glaad! Tänk att hon som inte heller har nått jobb och som sliter som ett djur i skogen på eftermiddagarna och går i skolan på dagarna vill lägga sina pengar hon får på mig!! Det ska va mamma till det! Hon sa att hon inte ville ha tillbaka pengarna eller nått i gengäld men nått måste jag ju hitta på som tack?!! Fundera.

Imån blir det vaccination inne i stan och sen ska jag och pappa till jönköping och kolla på konsert med Sonja Aldén. Kanske inte min favorit men hon sjunger bra så man får liksom offra sig för sin käre far då. David ville inte. han visste knappt vem hon va, så han blev satt på att ta in hästarna. Hur nu det kommer gå. Men han har ju tatt in Lufsen och Lilleman med lyckat resultat och om jag bara gör klart allting så han bara behöver ta ut dom ur hagen och in i stallet och klä av dom grimmorna och stänga dörren så ska han la klara de? Aaah!

Va ju ute hos Öride igår me. Han har börjat stirra upp sig igen? Vet inte varför. Kräver liskom ingenting av honom som vi inte har gjort innan och igår gjorde vi inte ens nått krävande för han va så stirr. Blev arg på Lovisa me för hon inte brydde sig och bara gnällde för han hade rullat sig i leran så han inte va blank och ren längre. Förklarade för henne att hästar göör så och att det är naturigt och dom mår bra av det. Men hon tyckte det va elakt och dumt gjort.
Hon är aldrig så jobbig när det bara är hon och jag. Men då känner hon väl att hon inte har nån att bossa över och klema me.

Nu ska jag inta sängen. Trött som en drunken guldfisk!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sååå härligt med sol! Så skönt att det är ljusare nu. :D

2009-03-20 @ 19:39:37
Postat av: Simone

Det va simone som skrev den första kommentaren i detta inlägget. Blogg.se är lite konstigt. Kan inte kommentera ordentligt nånstans :/

2009-03-21 @ 10:14:27
URL: http://simonelj.wblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0