Äntligen är helgen över!

Fy fan vad rött jag är nu! Finns ingen hejd på gäspningarna. Tar aldrig slut. Ögonen faller lågsamt  och tyngre neråt.. sluter sig hela tiden längre stunder och allt oftare. Jag tror att jag ska lägga mig inom en väldigt snart framtid. 
 Igår va de hur stressigt som hellst, fast det var aldrig så att man inte hade koll på läget, tyckte jag iaf. K va helstressad och gick runt och svor, stönade och stånkade och frustade och pustade och gnällde och jämmrade sig hela tiden, så efter en stund stängde jag av henne och körde mitt eget race och se så bra de blev!
Allt blev klart i rätt tid. När man har mycket att göra under press går allt mycket bättre. Idag när de va lugnt glömde jag grejer, gjorde fel ordning och planerade ingenting. Dåååligt!!
 Gjorde risgrynsgröt till kvällsmat och är ja äntligen fick åka hem va så hur trött som hellst. Ringde Loo och talte om att jag va på väg, när jag precis lagt ner telefonen ringer hon.
-Du, inte för att stressa dig, men Tyo hoppade nyss över staketet..
Viola har nog aldrig accat så fort från 90 till 120.. Ingen vet vad en häst på rymmen får för sig.
MEn när jag kom hem stog Mini och tyo på varsin sida om en vansinnig Loo på grannens trägård. Loo körde en sväng me Mini och jag låg på gräset och solade, pluggade, msnade och vaktade hästarna så ingen mer skulle hoppa.
Sen gick vi runt glosäng.
Stackars Öride ser slaktad ut. Tyo har gått hårt åt på honom. Idag fick jag en smärre chock när jag såg att hans ena örsnibb va avbiten!!! Bara pyttelite men ändå. Det bloade inget men man blir ju ändå orolig, när de inte är ens egna häst heller. Tusan. Bara de inte bli äckligt.. Ett litet skönhetsfel. Precis som snurre. Men han bloade som satan hur länge som hellst och stänkmålade hela rum med sitt blod de lilla äcklet.

Imån står sovmorron, köra Majsan och springa vårruset på schemat.
Men eftersom jag hostar som en gnu blir de bara att lunka runt de. Tänker ju inte missa detta nu. Och jag som planerade att träna till det så man kunde hålla lite fart runt.. Nänä.
Fikakorgen ser jag fram emot iaf. =)

En film får de nog bli innan jag somnar.

Kär i kärleken??


Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag fattar inte, varför har Loo sina ponnyer hos dig? Har hon inte valdigt långt att köra? Fattar inte bara!! Haha! :-)

2009-05-10 @ 22:23:11
URL: http://iissabel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0