helgen.

Hopp!
Helgen har varit späckad. I fredags, va tusan gjorde jag då..? Typ jobbade kanske..?
Nejsh!! (kollat almnackan) jag vaknade ju inte upp i min egen säng ens! =) Minne guldfisk.punkt.se.dot.com.

Ehm ja, helgen. I lördags,igår om jag inte minns fel, började jag dagen med en lovely sovmorron och vaknade på tvären. Snurre hade lagt sig precis mitt i sängen och jag hade lagt mig med benen mot väggen och huvvet på väg ner i sängbordet. Därav mitt nackont som jag försökte få Linnea att massera bort när jag och Linn va i hembygdsgården och grillade våfflor. Eller tanken va vi skulle göra de iaf, men de kom ju inget jävla folk, så vi fick äta två själva så jag skulle fått göra nått iaf. :P Sen när våffellukten spred sig över vidderna kom det två gäster och Linns föräldrar. Så sex våfflor på två timmar! Inte illa!! :P

Åkte hem vid tolv och vid två åkte jag vidare till Loo och hittade Simone där me, vi knödde in alla tres packning i nippsidippsins bagageytrymme och konstaterade att det va väldigt mycket och att vi skulle få problem när Mlis också skulle in.. Tre veckor? Va de så länge vi skulle va borta eller vad planerade vi nu igen..? :P
Tog Violan hem till Loos mami och trodde bestämt att jag låg efter Loo och Simone men det visade sig vara helt fel och eftersom den bilen jag bestämt trodde va Loo och simone inte bromsade in i tid för att hinna svänga, så gjorde ju inte jag heller det, så i en fin fart gled jag förbi huset och efter en "tillåten u-sväng" var jag åter back on track!
Radar kom hem, blev överglad och slog av min vad med sin svans. Trodde Loo skämtat om hur jävla ont det gör att bli slagen em den, fy fy! Trodde det hade gått av. Jag kunde ju tusan knappt stödja på benet på säkert en hel minut!!
Eftersom fint folk kommer sent fick vi vänta en halv evighet innan Mli dök upp- men sen bar det av i räcerfart mot Sturkö och Emma! Efter några få felkörningar pga GPS-Britta och Loos svar "Jag tänker fan inte göra en u-sväng här!!" på hennes "gör en tillåten u-sväng" och några hysteriska asgarv va vi framme.
Kubbet släpades fram och turneringen var ett faktum. Några sid och lagbyten senare dök lite annat folk upp och när glöden va tiptop la vi hela gallret fullt med massa kött. Glöden dog ut och grillen blev kall. Ska jag va rlig vet jag inte vem eller hur den fixade det, men jag tror att gallret lyftes bort, mer kol las på och så tändes de på på nytt. Sen efter en jäkla tid va de äntligen klart och redo att avnjutas!!

När myggen, som va ungeär lika stora som en mindre elefant, dök upp och förpestade utevistelsen drog vi oss in till köksordet och började spela kort. Vi satt i flera timmar och spelade bubblan. Med flera menar jag mer än fyra. Folk kom och gick och bytte plats. Enligt Loo och mig va de en viss herr person som hade behövt nåt thårt i huvvet och vi va mer än villiga på att ge han det, men lyckades behärska oss med hjälp av djupandning och fingerknip.
Rätt mycket onödig irritation lyckades aset mana fram. och inte bara han egentligen.
När vi skulle lägga oss hittade vi en klocka i taket hos Mli och Simone! Mycket fascinerande! :P
Loo och jag va vakthundar och blev förvisade till hallen. Det enda stället madrassen fick plats.

Jag fick äran att köra nippsidippsin hem!! :) Ett snabbt depåstopp senare med inköp av jordgubbar och bullar va vi hemma hos Loos mami och bytte bilar och packade om och jag åkte till travet där jag skulle va totobud.
Dagen va solig och blåsig. Resulterade i ont i pannan och huvvet av kisandet och en förjävlig bränna i ansiktet av solglasögonen. Hej tvättbjörn!!
Åkte mot växjö med bud av pappa att köpa läsglasögon till honom för 10 kronor. Ringde och fixade ihop en fin liten dejt på citygross med fika, men eftersom fiket där stängde satt vi oss på max och åt glass istället. Lika bäst det. Eftersom jag blev rastlös av stillasittandes och blev diagnostiserad med adhd drog vi till hemmkväll och strosade runt en stund. Hittade en film. På barnhyllan. Köpte den och ska se den ikväll, själv, eftersom den inte dög åt resten av sällskapet. :P
Himla fint sällskap kom jag fram till. :)
Finaste Fian ringde när jag körde hem och pratade en stund. Himlans trevligt det. :) Lider med dig gumms. Du är en massa bra! <3 

Imån ska jag fixa pappas punka han fått på bilen och hämta datan i åseda sen ska jag, som den barmhärtiga medmänniska och mattant jag är, städa matsalen i skolan, eftersom hon som brukar göra de är med sin son på klassresa. Så några hundralappar rikare blir jag denna månaden. Sen kommer Loo och det blir rastning utav hästar.

Tack alla underbaringar för helgen!! <3

Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0