skitliten lägenhet

Johans lägenhet är baske mig inte stor. Nej nej.
Denna helgen va vi dock själva i den. Han sambo har också gått och skaffat tjej så när alla fyra är där är det mer än trångt.

-Okej alla. Nu ska jag på toa. Är de nån ivägen? Utrym väg snarast! Akut läge!
-Klockan är över 9 och jag ska jobba imån, nu måste det vara extrem tystnad och ni får inte spola i toan, handfatet eller duschen, ni får inte ens markera revir i toan, för ni vet väggarna är ju bara tunna pappskivor från 1800 talet så det hörs igenom vad ni säger, och vad ni gör! Så försök nu ingenting!! Förstått?!!
-Men vem fan har ätit upp de sista smöret?! Vem fan har sketet slut på toapappret?! Vad ska JAG torka arslet me nu då?!!
-Vem fan har ställt ner disk i hon utan att skölja av den?
-Vem är de som inte har diskat? Det luktar kräks i hon nu! (obs, kan ha varit jag)
-Vem är de som inte kan bära ut soppåsarna? Är de meningen att bananflugorna ska muteras och TA ÖVER lägenheten?!!
-Ååååh!!

Med risk för en smula ironi och överdrivenhet i det hela..

Men som sagt, i helgen har de bara vatt han och jag. Och det har vatt underbart! Soff och sänghäng och simpel matlagning.
Och om en månad kommer vi bo totally alone i vår egna lägenhet!!

Och dom planerna jag har i mitt huvve efter att ha sett den endast en gång är storslagna! Nu ska det bara in i verkligheten också.
Men det kommer bli så bra när det är klart!! :)

Ta mig till måndag eftermiddag efter den 1 november när Johan sovit klart efter sin natthelg.
ska de baskemig flyttas!!
(flytthjälp tages tacksamt emot av ett tiotal starka och friska vänner som inte räds att bära saker till 4 våningen utan hiss. Jag tänker främst på säng, soffa, byråer, köksbord. Sen är de en massa annat kraffs som me ska upp, då är det nog främst kondition som krävs.. men tänkte om man kunde praktisera Sofias brors flytteknik me ljusslinga. Fast då måste vi nog införskaffa ljusslinga först och det tycker jag personligen är rätt anskrämligt så det önskar vi oss inte.)

Nu ska de sovas för imån är de jobb som gäller.
Och ställa ut tre ponnyskruttar i hagen igen. Deras regntäcken va blöta på insidan!! Så dom sover inne inatt.

Tjing Tjong



Kommentarer
Postat av: Fia

Flytthjälp anmäler sig frivilligt! Dock har jag en fru som ska flytta samma dag, så jag vet i tusan om jag inte är uppbokad redan?

Annars är jag ju en hejjare på det hära med ljusslingeflyttning!

2009-10-05 @ 21:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0