kurs!

I morse hade jag frost på rutorna på Viola för första gången denna säsongen. Hua! Då va de kallt!
 Jag satte Viola och vred på fullt blås i fläktarna och sprang ner med hö till hästarna. Sen bar de av mot Lenhovda med rövvärme på på båda sätena för att hämta upp två ko-legor. Vi skulle på kurs!!

Och fy vilken tröttsam en. Höll på att nicka till där i första raden flera gånger.. Jisses.
Men nu vet jag att röd mjölk är den minst nyttiga, för i den finns ingen D-vitamin, som det gör tillsatt, i dom andra.. Och dom gamla kan inte ta upp D-vitamin av solen längre för dom är så vrålgamla.
Tänk på de när ni blir gamla och skröpliga och taniga som sklett. Drick grön mjölk med grädde i! :P
Eller de sa hon visserligen  inte, men jag kunde läsa baktanken där från första parkett. ;)

Diskningen igår gick nog bra, rätt mycket mer disk än vad jag är van vid men med en äldre maskin. ??
När jag skulle gå hem och går fram till bossen och säger att jag tror att jag är klar, grabbar han tag runt min nacke och frågar om de har gått bra och säger att han ska prata med hon jag hade vatt me om jag vatt snäll eller inte och sen att jag ska ringa om jag vill jobba fler gånger och att det är ju så många som vill va där. Höhö.
Amäh!! JOBB?!! Kunde karln inte sagt de från början?!

Backade med släp inne i växjö två gånger igår!! En gång på en grusparkering, inte överdrivet svårt, sen i ett bostadsområde mellan en massa hus (läs: två) i backe och en snäv 90graders sväng. (sant)
Jag va såå stolt över mig!! :)

Nu ska jag ut till kusarna och försöka fånga dom i gräshagen för fastan i den andra hagen. Dom kommer bli såå glada!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0