Love don't let me go.

Lyssnar på den låten nu. Rätt så asabra faktiskt. (finns de nån enkel förkortning på ordet faktiskt?)
Schyst sound. (schyst? Juste? Hur FAN stavas de?!!)
Movien är väldigt bra. DIggar dansarna. Movien? Vad heter det? När det är en video till en låt? Videolåt? Låtvideo? Men herresatan! Jag har brainfreeze!! Jag vet ju INGENTING!!

DIggar? Jag är för långsam i lillfingret. Jag släpper inte pilknappen tilräckligt fort ibland. Jag tillåter mig själv att ha överseende med detta faktum. Ibland dubbeltrycker jag inte på en tangent om det ska vara två L tillexempel. Himla irriterande.
Men jag har leget på sidan i sängen och nästan önksat att jag hade en manlig förkylning så jag hade kunnat ligga där med gott samvete och läst spiderchicks gamla blogginlägg så mina ögon har blitt lite snea och torra och suddiga. Jag TÄNKTE faktiskt tatt av mig linserna igårkväll. Men jag tror jag somnade ifrån det.. Igen. Jag är e dålig människa.

Nu ösregnar det lite ute.. och jag som ska köra en långrunda med Mini idag... Räkans bananer! Tur för mig att jag inte kommit ur sängen än.. Mini har täcke på sig så hon kommer va nästan torr iaf. Majsan som sprang som en lite shettishind igårkväll och blev illsvett över hela kroppen fick dubbla täcken på sig för att inte bli kall inatt är nog inte så jättekall skulle jag tro..
Barnet åkte med igår igen.  Vi körde ifatt familjen när dom va ute och gick och barnet kastade sig ur vagnen och ställde sig med hela handen i munnen och tittade med stora uggleögon och sa inte ett ord och  rörde sig inte ur fläcken. Sen frågade hennes pappa om hon fick åka med igen. Det fick hon. Men hon hade ingen hjälm och jag fasade lite för att hon skulle börja frysa. JAg gjorde det nämligen. 
När vi höll på att trava och Majsan hade sånt flow så jag inte vill sakta ner och ungen började luta sig ut för att peta på hjulet och slängde sig efter handtaget på tömmarna (helt självmant och utan ett ord) och satt och lutade sig fram för att nå dom ordentligt och inte skulle tappa dom blev jag halvt livrädd och iskall. Hon ville inte att jag skulle hålla om henne, hon bara slängde undan min arm och när hon upptäckte att jag höll ett krampaktigt tag i jackan på henne bliv hon lite kinkig så jag hivade upp henne i knät så hon skulle sitta stadigt och inte ramla ur och slippa frysa och kunde hålla i tömmarna blev hon helt vild! Får fixa ett bälte till henne om hon ska åka me fler gånger..
 Det är en nackdel med att köra häst och inte rida. Rider man blir man ju varm och svettig som en gris vare sig man vill det eller inte. (förutom när man gick på ridskola och frös som en iller om tårna och höll på att bryta halva benen när man hoppade av bara för att man hade två isklampar i skorna när man nådde marken bara för att man inte red utan mest bara satt och åkte med för att man inte visste bättre. Men hade lika kul för det. Min jobbarkompis son rider på ridskola nu, och hon säger att hon är så nervös och rädd när hon ser honom rida för hon är så rädd att han ska ramla av och slå sig. Först tänkte jag bara, an vilken mes du är! GE dig! Ramla av gör man ju! Ideligen. Men de sa jag inte. Men nu har jag gått och tänkt lite på det och kommit fram till att ´man är nog lite smått skitskraj att se sin lille unge guppa runt där nere i spånet på en fet liten uttråkad häst och inte kunna göra nånting om det skulle hända nått.)

Chancing of subject:
JAg borde vara en god dotter och måla lite brädor till grannhuset. Men pappa är på kurs idag så jag vågar inte ringa och fråga om det ska blandas ut med nått.. Har ett vagt minne om att vi gjorde det med vårt hus... Och börja rjag måla utan spä me nått är de klart fel och improviserar jag och spär me nått måste jag ju komma på nått att göra de me. Har för mig vi hade lacknafta i vår färg, men är inte de sånt man tvättar bort färg me?! HAde ju vatt lite jobbigt sen när man smäckt upp brädorna och det börjar regna och all gul färg bara rinner av... Himla onödigt..

Nähä, om man skulle palta på sig lite kläder och ta sig ut?



Och för bövelen!!
I söndags var vi ju i T-ryd med Mini och tävlade! Eller inte jag. Men Loo, och hon va så nerövs så hon ville kräkas och åka hem och jag minns inte allt hon sa. Men som den goda vän jag är sa jag bara att hon skulle skärpa till sig och ta sig samman och inte stå mitt i solen utan att varken ha druckit eller ätit sen kvällen innan.
 Mini va lika lugn som en död ko. Stog i boxen och sov medan dom andra ponnysarna runt omring sparkade och skrek och hade sig. Förde ett jävla liv.
DOM VANN!!! Helt underbart!!
Dom låg tvåa i två varv från start till sista målrakan där dom knappade in, gick upp breve och gick om och vann med ett huvve!!
Jag fick tuppskinn och nervösa ryckningar och blev kall i hela kroppen.  Det va de värsta jag vatt me om.
Men sen när hon vann började blev jag helt fuktig i ögonen av lycka! Loo hade haft ett känslomässigt sammanbrott när dom sagt i högtalarna att hon vunnit.
Bästaste Mini och Loo!

Mini är den tredje hästen från höger med gul brösta.    första varvet..

upploppet..    går om..

Mini så trött och Loo så glad!

påväg hem lyckliga och glada!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0