Är på ett regnigt Gotland nu. Det stod "vä...

img_6807 (MMS)

Är på ett regnigt Gotland nu. Det stod "välkommen till ett soligt Gotland" på vägbeskrivningen vi fått men vi prickade la in enda veckan på hela sommarn det regnar kan jag tro-just my luck!  Igår spankulerade vi runt lite innanför ringmuren (eller ringmusklen om man så vill) och då lös faktiskt solen ett tag. Halleluja!  Och så spelade vi Förfest-spelet och det dracks en del så idag var vi rätt trögstartade. Ab gjorde ett halvhjärtat försök vid 8-9 tiden (vem håller koll liksom) men vi kom inte upp förrens närmare halv 12... Det kostar att ligga på topp!  Efter första natten på vår uppblåsta madrass breve Johan va jag lika trött när jag vaknade som när jag somnade, eftersom hälften av all luft åkt ur och Ab snarkat som en gubbe och madrassen knakade varje gång nån rörde sig och de va ett jävla liv på Johan hela natten. Gaaah! Inatt sov jag iaf i överslafen, långt ifrån både Ab och Johan och ujj som jag sovit!! (kan även ha berott på alkoholintaget igårkväll, men jag kan ha fel). Utsövd va jag iaf inte! Har tagit hela dagen innan jag vaknat ordentligt..  Dagen har bestått av regn, regn och regn.  Sa jag att det har regnat?  Vi åkte till Lummelundagrottan i eftermiddags och köade först i en halvtimme (såg världens sötaste unge! Korklockar i hela huvvet och solbränd och uppnäsa! Vissa har tur.( En annan hade ju oturen att få en bror som gillade pröva sina skills inom frisseri med nagelsaxar på sin stackars oförstående lillsyrra..) såg ut som en idiot när jag va liten! Säkert därför jag får psykiska sammanbrott i hjärnkontoret innan jag tar steget och kontaktar frisör nuförtiden och gråter när jag kommer därifrån.. Allt har en baksida.) Sen fick vi vänta över en halvtimme innan våran tur gick så då fikade vi. Hannah sa att Gotland va känt för sina saffranspannkakor (även att jag aldrig hört talas om nått sånt) så man fick ju offra sig. Sådäär gott. De va ju rätt liknande råmjölkapannkak och de är jag inte överdrivet förtjust i, men ner kom det iaf! Med grädde och sylt är de lättsvalt!  Sen begav vi oss då till grottan.  Kallt, blött, mörkt och trångt. Tre killar som hittade det 1948 och dom hade haft det som hemlighet till 1955 och då kommit 170 meter in i grottan. Fan vilken panik jag hade fått om jag kommit in där utan lyse eller vettiga gångar utan att veta vägen ut!! Maj gaad vilka idiotas det finns!  Sen åkte vi till Jungfrurauken. En enormus stenhög precis vid havet.  Nä nu släckte dom andra och hela stugans alla flyety attackerar mig och min mobil. Så gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0