Jag bara få måste!!

Jag måste bara få dela med mig av den otroligt charmiga killen som kommer med morrontidningarna! 

 Han är alltid jävligt jäktad och hinner man inte låsa upp dörren innan han är framme dundrar han rakt in i den, och så står han tryckt mot den så nära att han måste vrida på huvvet för att inte näsan ska gå av. Och då går den givetvis inte upp. (rörelsetjofräs) 
 När han kommer in, med en struken skjorta nerstoppad i finbrallsen rejält åtdragna med ett bastant skärp, slänger han upp armen högt över huvvet i en hälsning, lite arobix-feeling över den. Sen smäller han ner bunten med tidningarna på kassadisken och står man bakom den blir draget som så att man nästan ramlar baklänges. När tidningarna är levererade är han fort som rackarns ute igen!
Alltid lika glad. Alltid lika snabb och "uppklädd".
Alltid armhälsningen.
Alltid tidig.

Hela cirkusen är över på mindre än 10 sekunder. Ibland har man inte ens sett honom.
Men sköter sitt jobb, det gör han nog! :)

Precis som jag ska fortsätta göra nu. Har gnoandet och påfyllningen kvar. Sen är det klart! 

(Obs! Det har redan kommit massa studenter! Dom uppenbarade sig här innan inatt... Imån är det fredag.. (tror jag) Hur många är dom..? Nån som har koll?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0