Stölen cykel efterlyses!

Vem FAN har taat min cykel!!

Det är en svart kärringcykel med tre växlar av märket Monark.
(som om ingen annan har en liksom..)

Den är nästan ny. En och en halv månad gammal.

Sist jag cyklade på den va innan vi åkte tiill Gotland och upptäckte förlusten idag när jag skulle cykla ner till stan. (jag sket i det och tog bilen istället) Men har dock sett den i veckan.

Jag har börjat misstänka en kupp.
Hade ju ett misstänkt terrorattentat mot Viola förra sommarn..

fast de va ju ba vaktis som inte kunde klippa gräset ordentligt.. Taaatare!

Johan har ju slarvat bort en lägenhetsnyckel. Tänk om talibanen (visst är det väl bara talibaner som gör kupper?) (Eller det kanske är självmordsbombare?) (Eller inget av det...) (nu blir jag säkert tagen som gisslan för rasistiska påhopp..) (Låt gå för denna gången då.) vi kan väl säga förövaren då. Tänk om förövaren har haft oss under hård bevakning sen jag köpte cyklen. Såg Johan tappa nycklen, tog sig in i vår lägenhet, tog mitt cyckelkvitto (som är lika spårlöstförsvunnen som själva cyklen) och en cykelnyckel och låste upp cyklen, sprang upp med nyklen igen och drog iväg med den! Cyklen alltså.

Så nu har jag tre försvunna grejjer.
En bibblanbok.  (den längst upp till höger, Som jag vill vara)
 

En cykel.
(svart monark)

Ett kvitto.



Och egentligen fyra saker då. Ett armband.
(I silverkedja.)

Tips mottoges tacksamt och kommer ni hit med förövaren i handklovar och munkavel är de jag som bjussar på kladdkaka! Scouthedersord!

(Polis och försäkringsbolag är inblandade.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0