Annandag.

Julen har passerat och förflutit på bra. Inga större incidenter och jag tror alla va nöjda med sina julklappar. Jag va nog nöjdast! :) Fick massor av vad jag önskat mig och bara saker jag har användning för. 
 
 Jag trodde aldrig att jag skulle bli glad för att få en dammsugare i julklapp men det blev jag. :) Va tvungen att provköra med en gång. Det är en sån skånk-dammsugare utan sladd.
  Vuxenpoäng? Ja-a!
Sen cashade jag in en snöskyffel och en tempraturmätare till nya plejset som vi flyttar till om 8 dagar!!!
 En ny stekpanna att slå Johan med när han inte har skottat eller hämtat in ved i tid. :P Han fick två yxor av sina brushor så han lär stå ute i veboa dagarna i ända och hugga ved. :P 

Snurre har vatt arg på Krut hela helgen. Så fort Krut har närmat sig soffan som Snurre ligger i har han morrat åt honom. Men när det var dags för paketöppning så sammabetade dom. Krut norpade åt sig snöret och försvann med det och Snurre hjälpte till med pappret. Han blev helt till sig när han fick hjälpa till. Skulle upp i soffan bara för det. Han tar sina små framtänder och drar och sliter. Puffen. <3 

På julaftonskvällen åkte vi till Johans släkt och påvägen dit så talar han om för mig att när tomten kommer så delar han ut paketen och sen får man gå och hämta dom hos tomten men man får inte öppna dom! förrens alla har fått... 
-om du nu får nått.. (schyssta klubben sammanträder)

??? 

Vad är det för jävla tyrannerier?! Ska man sitta med paket i knät och inte få öppna dom?!?!
 Vart är världen påväg liksom? 
Hemma hos mig sliter man upp paketen innan man ens hunnit få dom. 

Det tog en jäkla tid för tomten att dela ut paketen med. Kidzen fick typ hundra paket. 
Var. 

Men jag fick ett paket av svärsmor!
 Ett underställ som jag testade igår när vi va ute och testade om Krut va skotträdd. Jag va asavarm! Frös inte ett skvatt. Så understället fick 5 av 4 toasts. :) Mycket väl godkänt! 

Igår va vi, jag och david med våra bihang, hos mamma och hennes bihang och åt julmat och delade ut julklappar. Där fick jag nya vita lovikavantar (hur tänkte du mami?). och en stekgryta. Nu blir det storkok!! En almenacka med plats till hela familjen. Bojjan, Zypher, Johan och jag. 

 
Jo, det är nog spikat nu att lille korv ska heta Zypher [:Sajfer]. <3
 4 veckor och 4 dagar kvar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0