Måndag morron!

Huajistanes vad jag är trött!! Sitter i soffan med en fisande Bojja i knät och försöker att inte falla i koma. Om en och en halv timme ska jag infinna mig på tremånaderskontroll på ögonen. Tänk att det va så längesen jag upplevde den ondaste smärtan i mannaminne! Men nu är allt frid och fröja och jag minns inte ens hur ont det gjorde. Jag bara minns att jag hade jävligt ont och trodde jag skulle föda genom ögonen.
 Minns att när det gjorde som ondast och jag satt i sängen och inte såg ett jota och försökte pressa fram några tårar tänkte att det måste va såhär det känns att föda barn. :P 

 Fredagen bestod utav jobb både i disken och på macken. Hade planerat in ett par timmars sömn där emellan innan Johan kom hem men lyckades jävligt dåligt. Så fort jag lagt huvvet på kudden och börjar känna mig avslappnad och slumrig så börjar ett jävla helvete till fordon föra ett förbannat liv nedanför på parkeringen. Jag tror meningen var att skotta snön som fallit under dagen men han hade kunnat höja plogen iaf en centimeter så han hade sparat lite på asfalten.. Förstå ljudet av plåt (eller vilket material det nu är på sånna dära nuförtin) mot asfalt som varvas med backpip i minst en halvtimme när man försöker sova?! 
 Trött blev jag inte. Därimot växte en enorm irritation och ett hat upp mot den där saten som körde sattyget. Lyckades inte somna efter det.
När Johan kom hem gick vi till Wh. Sen drog jag till jobbet.
Trött som ett as

And guess what?!

Jag sa upp mig.

Lördan gjorde vi ingenting förrens på kvällen när David kom hit med Krut. Som bara växer och växer! Han ställde bara till med hyss och va överallt hela tiden. Han bits hela tiden och tycker inte om att va ute. Stackarn har ju varken underhudsfett eller hår på magen! 
 
På söndamornen när jag kom hem efter natten så vaknade Krut och skällde inifrån sin bur och sen skulle han morronmysa i knät. Snuffsade på halsen och gäspade så det skrek i käkgångjärnen och burrade in huvvet under armen. Låt han va nyvaken för alltid! Efter han hade stretchat så gick vi ut och han gick bara till andra sidan vägen utanför porten innan han både pissa och sket. Allt för att va uta så lite som möjligt. Men jag tvingade ändå med han runt kullen och sen ville jag bara att han skulle vilja sova med en gång för det ville nämligen jag! Men nähä! Då va minsann Krut en pigg hund!
 Tillslut orkade jag inte med han mer utan slängde in en hushållsrulle med godis i buren och stoppade in Krut däri och la en filt över för att det skulle bli mörkt så han skulle fatta att han skulle sova och så han skulle hålla värmen och ställde han i köket och gick och la mig och däckade precis på stört! 
 Sen vaknar jag av Johan som frågar när jag tänker vakna (typ då) och sen ett "Jävla hundjävel"! när han gått ut i köket  efter ha vatt på toa. 
Då har Krut precis vaknat och vatt jättekissig och visat det genom att sätta sig och pissa på köksmattan.. då  kände jag att de va dags att gå ut och rädda situationen.

Nu  hade jag gjort vad som hellst för att få gå och lägga mig.
Bojjan har legat gömd hela tiden Krut har vatt här men nu ligger hon hos mig igen. Nöjd som fan.












Rädda sig den som räddas kan..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0