SnällKrut.

Har han gått och blitt snäll på äldre dar? Hmm.. det kan va en kupp. Jag vet inte om jag kan slappna av än. Men inga större inviter än såläng och han har vatt här sen halv sju.. 

Och jag mitt dumma arsle tänkte för en gångs skull åka i god tid till valpkursen. Gick ju käpprätt åt helvetet. 
 En timme senare är jag framme. Och då har jag kört vilse, följt kartfunktionen i Iphonen och fastnat på en oplogad sketväg mitt i böle skogen. Eller. Vägen låg mellan åkrarna men ja. Långt ut va de iaf. Och fast satt jag! Rejält! Fick frossa och blev så arg att jag skakade. Faktiskt. Jag skakade.
 Hade min kära man vatt med hade han sett en enda utväg och det hade vatt att sätta eld på bilen och lägga sig på åkern och frysa ihjäl. :P Men det hör ju inte hit. ;) 
 Fick gå tillbaka till gården jag kört igenom och leta infödingar. Tur det va nån hemma annars hade jag fått gå huuur långt som hellst! Kopplade på charmen och frågade snällt om en taktor att dras loss med. Viola hade plogat upp värsta vallen såg jag när jag blev bortdragen.. Stark är hon.
 Harrejistanes vad jag va irriterad sen. Inte på bonnen utan på mig. Kunde jag inte bara stått kvar och väntat på på den rätta vägen tills stoppet hade lösts upp? Då hade jag ju sluppit allt krabb och vilsenhet och fastkörningar.

Note to self: Lita ALDRIG på Gpsen i Iphonen. Never. Under några omständigheter!

Och hellst inte på din fyra år äldre  bror som borde ha lite mer livserfarenhet och veta att jag inte fattar vägbeskrivningar som tar längre än en minut att förklara.

Orsaken till allt ondt. :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0