Tårtkalas?

Kunde inte låta bli att lägga märke till två personer nere på parkeringen när jag diskade som gick med en hembakt tårtbotten och tre kondislådor. (!!!)
 Funderade på att springa ner och bjuda upp dom..

Det hade nog fått bli en picknick på hallgolvet för det är det enda stället som det förtillfället inte står en massa lådor på.. Stolarna är belamrade med allsköns bråte och soffan är ett mindre slagfält.
 Sängen funkar ju men jag vill inte ha massa smulor och tårtkladd på lakanen... Nästan nybytta.
 Typ bara två eller tre veckor gamla.

Alltså förstå hu tungt det är med blöta trasmattor!
 Jag försökte baxa upp den största i torkskåpet innan och det var en smärre kamp på liv och död! Satans åbäke!
Och att brotta loss den från köksbordet tog mig 20 minuter. Satans påfund!

Eller nä. Satans påfund är nog tammefan linnegardiner! 
 Jag har strukit två par på jobbet nu under fyra dagar och det blir ju aldrig slätt! Jag står det och kasar med strykjärnet och sprutar vatten på och försöker verkligen att få ut dom men ändå när man håller upp dom framför sig så syns ändå en jävkla skrýnk som inte går dän!

Nä dagens diss går till blöta trasmattor och linnegardiner!
 Hissen går till nya lägenheten och Zypher som jag utan att ens tänka på det råkade kalla Syfilis igår. Tyckte jag va himla roligt. Sen kunde jag inte sluta säga det. "Här kan Syfilis säng stå, här Syfilis matskål och här kan Syfilis lilla koppel hänga!!"
 Efter det kunde jag inte komma på vad det va de lille hundrackarn hette på riktigt! :P



Syfi... Zypher. :) tre veckor gammal..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0