And off we go!!

To Örebroo! (egenhändigt komponerat rim.) :P 
 
 Bojjan och jag har kvalltid i soffan nu. Jag tror hon tycker att jag måste kompensera för dom timmarna Snurre har varit här idag.
 Hela kvällen och natten vi spenderat ihop, räknas tydligen inte. :P 

Dagen har Snurre och jag tillbringat i T-ryd tillsammans med Loo. :) Hemskans najs om jag får sä de själv. Vi skulle köra med Majsan och Lilleman innan sportlovet. Dom skulle va me och leka på nått. Vet inte redigt va de va. Me vi ville iaf inte riskera någon unges liv så vi offrade våra egna och satsade allt! :P
 Hem till Loos mami och hämtade släpet, bort till stallet och hämtade turturduvorna och lastade dom. Sen mot banan. Halv storm som vanligt, men nassarna skötte sig välldans bra. Tog närmare en timme att få dom startklara med tanke på all jävla man och vinterpäls. En shettis vinterpäls skojar man inte bort! Fan vad den döljer mycket! :P
 Dom blev mycket glada när vi entrade banan och Pia som höll på att sladda/harva/ploga banan såg ut att skratta gott åt deras glada små öron som stack upp nånstans under all lugg. Majsan tyckte dock Pia va scaaaary! En stor traktor liksom! Hua!
 Efter 100 meter på banan började Majs trava och Lilleman ville ju såklart inte va sämre (eller hamna i käftarna på traktorn, vad vet jag) så han struttade glatt efter. Sen kunde man skåda två mer eller mindre (mest mer) feta fuxar trava runt med glada öron och svettiga halsar. Loo och jag satt och njöt av farten (?)  och återigen få sitta i vagnen och få känna vinden i håret (eller nä, det hölls ner rätt så rejält av både hjälm och mössa) och glädjetårarna forsade nerför våra kinder (testa själv att sitta och ha motblåst och snö och kyla i ögonen!!) får ni se hur lätt det är att inte få det! :p

Imån drar jag och Melkersson-klanen till Örebro. 
 Eftersom Viola va me om en otäck upplevelse i biltvätten har hon ingen antenn så radion funkar bara i civilisiation. Ska man hem börjar det spraka runt Ekekrysset. :P
 Jag har iaf beställt skivor av småbrorsorna. Avbeställt -gälla skrik. -Sång där man inte hör orden. -Dunkdunkdunk.
Vi får väl se om de blir nått av de. Senaste rapporten löd att det inte funkade. Jag hoppas de löser sig! 

Johan jobbar inatt så efter två timmars jävligt effektivt sovande ska vi dra. Jag ska alltså köra, mestadels iaf. 
 Ladda med godis och cola. Tips från coachen. Fick tre Allers av Loo som hon blitt påtvingad av sin farmor som Loo tyckte jag kunde ha och "läsa på vägen". Får väl se de va. :P 

Nu ska jag iaf ta hand om Johans disk. (jag är bara fööör snäll),  ta ner gardinerna (mamma fixar längd och stryk) och packa. (badkläder, termokläder, myskläder, vanliga kläder.)
Hur länge vi skulle va borta?!
 Till på söndag...?

Så klara färdiga gå.
Typ.

Men först lite bilder.






tre ovan @ Mamma&Gubben.


Promenix hemma


Vi försökte lära Bojjan lite hyffs och iaf hjälpa till me disken. Men icke. Hon va måttligt intresserad. :P


Vi hade storstädning...


som slutade i en omöblering..


Made by IKEA.


Morronbusig Bojjan!


Bojjs nya favvoplats!:)


Mys!



Resultat av att inte uppdatera på jävligt länge. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0