De va den dagen det!

Idag vaknade jag och gick upp inte mer än tre (3) gånger!
 Först tre timmar efter jag somnat, alltså runt fem, för att gå ner och hämta Snurre som sovit hos David inatt. Snurre va då väldigt trött och följde villigt med upp och la sig gladeligen mellan mig och Johan me huvvet på kudden. (vem behöver barn när man har hund?)
 Sen väckte hunden mig tre timmar senare för att va VÄLLDANS sketenödig! Hann inte över vägen innan han la en märla. Gick en pötteliten runda på kanske en kvart innan vi gick och la oss igen.
 Kommer inte ihåg riktigt, men nånstans under dom minutranrna jag va uppe här måste han ha fått mat. Vet ej.
Sen vaknar jag en timme senare av ett morronpromenad? sms av Klyftan. Så vid halv elva efter en snoozning och försovning fick Snurre vackert stiga upp ur sin morronkoma för en morrondate me Theo! 
 
---

Idag har Emelie äntligen vatt här! :) Va typ...
hur länge sen som hellst vi sågs sist så de va sannerligen verkeligen på tiden att nån gjorde nått åt det!
 Va himla bra att hon kom, perfekt såhär dagen efter IKEA. Eftersom jag inte hittade några gardiner fick hon vackert följa med och köpa några på Hemtex istället. Presentkort is da shit!! :) I kassan hände nått vajsing och jag höll på att köpa minigardinstånar till panelländer för flera tiokronor mer än vad jag trodde jag plockat på mig. 19 kronor tyclte jg lät lagom? Efter återköp och nödhjälpsrop på annan personal kunde vi äntligen pusta ut. Både jag och hon i kassan. Förr i tiden kunde jag bli vansinnig på sånnt men nu efter att ha vatt total nybörjare bakom kassan har jag all förståelse för di små flickebarnen!! :)
 Klyftan som också va med tyckte dock jag skulle skälla dom dom att dom försökte lura på mig dyra stångar. Men äh.
---

Jag trivs som tusan i denna lyan nu. De blir bara bättre och bättre ju mer vi bor in den. Och efter Ikea trippen igår med våra mammor som tog verkligen hela dan är här nu så himla mysigt!! :) Fortfarande några saker som ska upp men de får bli imån de.
 Imån blire till att städa upp alla kartonger och påsar som ligger mer eller mindre ordningsamt mitt på köksgolvet. En totalrengörning får de nog bli. Alltså, dammsugarn åker nog fram tillsammans med diskborste, toamedel och dammtrasa. (nej jag ska inte ha diskborsten i toan.)
 Snart kanske vi även ta och investera i en mopp? ;) Efter Snurres nervösa demenspinkningar är de lite småäckligt på vissa ställen.
Självklart är de upptorkat, men det känns ändå inte som att de blir rent.
Och golvet är faktiskt inte moppat på hela tiden vi bott här. Alltså sen november... :P
 Lite äckelvarning? ;)

So long på er fuckers!!

(bilder på en nystädad lägenhet kommer kanske imån..)

Kommentarer
Postat av: Isabel

En shettis behöver inte lika mycket motion som en stor halvblodshäst. Lilleman är 34 år och han motionerar sig genom att luffsa i hagen och detsamma gäller Galliano.

2010-02-12 @ 13:33:56
URL: http://stenmagi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0