det får ju gärna finnas gränser!

Som om det inte var nog med att jag låter som en hyena när jag pratar och inte har nått balans eller luktsinne kvar, när jag efter en natts arbete, (finally) blev avbytt och gick för att klä på mig (Johans asasköna) tröja (som luktar såååå gott) och får syn på mig själv i spegeln ser jag till min förfäran att jag ser ut som Toker!!
 Hela näsan är illeröd av det förbannade munsåret som muterat sig och fått en omkrets lika stort som sveriges största insjö och finner även att mitt ena öga skiftar lite åt det röda hållet. Håret ska vi inte tala om, den får nån mystisk frisyr under nattarbeten..
hemskt jobbigt.

 Det är lite jobbigt på natten när man är själv. Den där biten med att gå på toa förstår ni. 
  Folk har ju en underlig att dyka upp flockavis så fort man blir minsta pinkenödig, och man kan ju inte gärna lämna dom där i butiken ensamma, nädå, passas ska dom. Som små barn.  Så då får man stå där med benen i kors och kniipa och samtidigt va trevlig.
Och är det sån tur att dom sen inte parkerar sig vid bordet utan går ut igen får man snabbt som ögat tjecka läget ute så det inte kommer nån, låsa dörren och så skynda sig det fortaste man kan och verkligen krysta för att det ska gå fort, så man har minsta chans att hinna torka sig innan nån imbicill idiot har hunnit fram till dörren och ringer på den irriterande klockan så det låter högt som fan på lagret (där omklädningsrum och toa finns).
 Sen får man liksom dra på sig brallorna och knäppa dom på vägen ut, stanna till innan sista kröken och reda till allt och sen nästan springa sista raksträckan för att låsa upp dörren.
 Det är vid sånna tillfällen man lätt blir lite hypokondisk och tänker "satan! Drog jag upp gylfen nu..?!"

Det är så roligt, jag sitter i lägenheten nu, på fjärde våningen, och äter frukost och hör hur folk skrapar rutorna på bilarna!! :)
 Eftersom jag nyss kört hem har jag ju själv stått och skrapat, men jag är ju liksom klar, jag ska snart gå och lägga mig, dom ska säkerligen till jobbet och plågas en hel dag. :P
 Förresten är isen svinigt tjock! Man fick liksom slå hål på den för att kunna skrapa.

Nähä, sängen nästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0