Lediga en hel helg. Tillsammans.

Det är sant! Jag och min beloved man är lediga ända till måndag kväll tillsammans!
 Vad ska vi bara hitta  på?!
Jadu, det undrar jag också. Idag steg vi iaf upp i ottan och stack och skärde i Johan. Fast jag fick inte titta på. Det var lite tråkigt.. Hade gärna velat se hur dom skärde och huden delade sig och blodet sipprade fram. Fascination! :P

Johan sålde sin bil igår, btw, så i jakten på en bank att sätta in pengarna på råkade vi i ett oplanerat ögonblick hamna på måcken och hyrde tre filmer. For free.
 Jag fick dessutom ett pris för nån tävlingjag inte visste att jag deltagit i. Men whataheck!
Chokla är ju välbehövligt! :D 
 
Sen sprang vi förbi banken på hemvägen och satte in pengarna. Johan sina bilpengar och jag mina sparochhittepengar. 
 Har sparat småpengar i ett pringlesrör och den summan som var där i chockerade både mig och Johan! :) Posetivit givetvis. Men att de rymde så mycket! Jeezez! 
 
Så nu har vi BenandJerrysglass och filmer så vi borde klara oss hela helgen.
 I eftermiddag ska vi hämta Bojjan!! :D

Pallar inte träna idag. Tar tag och städar och röjer och förbereder Bojjans dass och lite sånt istället.


Finn typ.... tvååå fel.



 La ni märke till tandkrämen som långsamt håller på att sippra fram mellan läpparna?

Resultatet av en käftsmäll av en hockeyklubba.

Slogs ni även baklänges av hans latinoinsirerade muscha fann ni även det andra. :P

Resultat av mascara användning. :P Det som chockerade mig mest var trots allt inte ATT han lånade den utan hur han använde den.
 Med nästintill perfekt handrörelse målade han nerifrånochupp overallt, utan att missa eller klumpa det.
Jag blev lite orolig. :P

När han kom hem från hockeyn igårkväll kom han in till mig i duschen och utan att säga ett ord.
Livrädd blev jag.
Ingen kåthet i ögonen och inget taffsande.
Bara kom in och höll om mig.
Wierd?
Det var ingen såndär jag-har-längtat-efter-dig-och-saknat-dig-en-hel-kväll-och-kom-så-går-vi-och-lägger-oss-kram utan en krampaktig och släpper-du-taget-nu-faller-jag-kram.
Blev livrädd igen.
Första jag tänkte va att han smällt med bilen och skadat sig. (hade vatt såå typiskt eftersom han nyss sålt sin egna)
Sen att han hade gjort nått jävligt dumt.
Sen sa han nått om Malte och sin mamma och då började jag fatta sammanhaget.
Jobbigt som fan när ens djur blir dåliga och man inte kan göra nått. När dom blir personförändrade och inte till det bättre. När dom blir hotfulla och pissar inne. 
Jag känner Malte som en långbent, hårig, glad och kelen och förbannat aktiv hund som är hur genomgo som hellst så när hans mamma berättar det har både Johan och jag svårt att tro på det. 
 Men vi hoppas att han blir bättre. Att nått faller tillbaka på sin plats och vi kan låtsas som nått aldrig hänt igen.  
För visst finns det inget värre än att förlora sitt älskade djur?!



Min kära broder kom hem till i tisdags med en full kasse grönsaker, nudlar och ingredienser till sötsursås och kommenderade Hacka medan han slängde upp broccoli, paprika, morötter och kyckling på bänken.
 Och detta var då resultatet.
Precis huuuur gott som hellst och såsen va M-M-M! ;D

Han är gärna välkommen fler gånger! Inte fan visste jag att han kunde laga mat!! :D



Snurre och Theo lekte i hundhagen i onsdags. Finfina vänner blev dom.
 Men dom två andra hannarna som kom in och också ville leka va Snurre inte överförtjust i. En långbent Pongoliknande överaktiv sak och en liten brun och uppkäftig hårboll.

Sen gick Snurre och Theo som två bästisar hand i hand ner till apoteket för att hämta Snurres ögondroppar.

Nähä, städning var det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0