Nu äntligen har poletten trillat ner!

Hurra! Igårkväll hände det!
 Jag har helt plötsligt fått ett himlans bra minne och kommer ihåg folk från högstadiet och gymnasiet, lärare och elever. Halva lärarkåren från ingelstad har vatt och handlat av mig och inatt va de en pojkspoling på två meter och smal som en sprätt och leta efter handskar inne. Han va himla nöjd och Ujj så ROLIGT dom hade det!! :P 
 
Tell me about it!

Folk saknar tydligen Danne välldans mycket. Första kvällen tog det femton minuter innan nån kom in med märkbar besvikelse och fråga om han slutat. Nej han har semester.
Är han sjuk?
Var är han?
När kommer han tillbaka?

Man bah määääääh!
Nöj er med mig för fan!!

Men anyway. (Iaf.) (I alla fall)

Det kom in en tjej som fråga om jag jobba extra på kök11 ibland som tydligen va mamma ledig och som hade vatt och hälsat på mitt i julrushen. Inget minne.

Sen på morronkvisten, kl fyra halv fem kom de in en snubbe med rödsvartrandig tröja som fråga om de va jag eller min tvillingsyrra som jobba.
 Tror han mena att jag jobba mycket. Men hallå! Det är ju inte jag som sitter och kör turochretur till Motala, Götelabörg och annat väldigt avlägset på en dag mitt i pågående snöstorm för att laga spa-anläggningar?!
 Ska nog fråga om han kan komma och installera nått hightech på vår pöttelilla toa den närmsta framtiden för en billig penning. Vår dush är SÅ liten. Värdelöst!

Idag va jag så pigg på mornen att jag tom orkade me att skratta och kände mig tom lite övertrött där på slutspruten. Sen kom det folk från forntiden som återväckte ett och annat gammalt minne.
Chockad? Ja. Glad? Inte nämnvärt. Förvånad? OM!
Som tur va satt männskan kvar i bilen och frugan handla. Pjuh! Pinsamt läge annars.

Nu ska jag ta kattrackan under armen och gå och pussa min fina, underbara goodlooking man på pannan och se om han vill hålla handen idag också. (fast gärna utan att vrålstirra först och snurra med ögonen.) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0