En kanonhelg!!

Har haft en kanonhelg med bästefavoritkusinerna! 
 Hm.. vart ska jag börja..? :)

I fredags kom Jossan och Linnea hem till pappa där vi började förberedelserna med att kolla på påskfilmen vi spelade in 2oo4.. 14, 15 och 16 år gamla och jävligt uppfinningsrika!! ;)
Efter det begav vi oss för att näcka i <3-sjön. Finns de nått bättre än att bada naken egentligen..? :)
 (Linnea va den enda som hade kamera så hon fick äran att föreviga vårt moment. :P )


tre år sen... haha vilka minnen!

När vi blev tillräckligt hungriga drog vi hem och grillade med pappa och sen fick vi bråttom till Åseda innan systemet stängde! Tio minuter innan stängningsdags flöjde vi in som dom värsta alkisarna och handlade det vi behövde för en kväll i varandras sällskap. :P Första förfesten ägde rum i mammas och gubbens kök ätandes massa chips och godis. Musiken från mammas 50 års kalas åkte fram och så började dansen. För att vara ett så litet kök tycker jag ändå vi lyckades vara förvånansvärt många till att dansa samtidigt. :P
 När Emil ringde i dongdongen for vi tillbaka till Åseda för förfest numero två!
Massa klasskompisar till Emil från ryssbytiden va där (och en från min klass på högstadiet (som förstörde olsmässan för mig förra året) men som överraskade med att eventuellt (äntligen) ha vuxit upp.) och i slutet dök även en forna kollega från köket från förra sommarn upp och det är ju alltid roligt med återseenden! :P 
 
Det va en hyvens tillställning vi hamnade på med massa kul folk, och jag och Jossan fann att vi hade väldigt mycket att prata om medan vi va på dass, så medan hon gjorde vad hon skulle satt jag i badkaret och så samspråkade vi. :P 
 På självaste huvudfesten, Olsmässan alltså, va det som vanligt massa folk man känner och känner igen. Skaka tass och kramar som hivas ut och "åååh va längesen! Hur är allt?" konversationer.

Men man blir ju rädd!
 Hur gammal är jag egentligen? Typ 100 eller? Jag känner mig iaf inte en dag över 20!
Alla småkids! Vad gör dom ute! Mitt inatten helt onyktra? Vet deras arma föräldrar vad deras ungar gör nu föör tin? Dom borde höja åldersgränserna! Det är småkidsens fel att jag känner mig gammal för att jag är 7 år äldre än dom minsta som ska kunna komma in där. 7 år. Jag gick i ettan när dom föddes liksom!

IALLA FALL!!

Som den mycket kloka, visa och gamla tant jag kände mig stundtals köpte jag ju inte alls för mycket vin och bad inte alls om att dom skulle fylla ända upp och dansade inte alls omkull med Jossan på dansgolvet och undrade inte alls hur vi hamnade där och tyckte inte alls att det va pinsamt.

Inte alls.

ööööh...

hahahahahahahahaha hah ha ha

Okej. Jag tyckte faktiskt att det va pinsamt.
 Men resten va sant.

Maj gad.

Men SEN!
När vi kom hem till mamma igen (där vi skulle sova) satt vi och efterfestsnackade och drack massa vatten och åt upp alla chips och hittade varsin handduk på handfatet på toan och sen smööööög vi upp och hittade mamma och gubben i bäddsoffan i tvrummet (allt enligt avtalet) och kom in i sovrummet och såg hur mysigt mamma hade bäddat åt oss!!
Då dog jag en smula.
 Min söta mami! <3
Varsitt täcke och så massa gosedjur och myspysbelysning! :)
Jossan va snabbast me "pixpax för å ligga i mitten!!" och Linnea va kvick me innern men jag hade inga problem me yttern. Mamma vaktade ju trappen. ;)
På den gamla goda tiden va de Linnea som ALLTID lyckades norpa åt sig mittern. Jag fattar inte hur hon gjorde! Det va ytterst sällsynt jag klarade det. Att Jossan gjorde det är nog fridlyst i sånna fall. Men jag paxade alltid innern och Jossan, ja hon fick yttern vare sig hon ville det eller inte. :P 

 Vi låg där i mammas dubbelsäng och goste ner oss under täckena och buffade ner oss i kuddarna och blev lite fnittriga en stund och efter en stund kom mamma in och tittade till oss. :)
Sen däckade vi på en sekund.

Mina fina mami!

På morronen steg vi inte upp förrens två tiden och åkte efter en stund till åseda och handlade picnickmat och hämtade Johan vid bussen och sen hem till pappa och Snurre och picknickade inomhus till en Luftslottet som sprängdes som Erik kom med. En kanonbra bakfylledag!

Vi hann med ett näckbad till i ån och våffelfik hos Emil innan jag och Johan åkte in till stan med Snurre.

Kanonhelg! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0