Fredagsmys!

Hade en flummig dag på jobbet med Melissapissa idag. Sjöng fredagsmyslåten i korridorerna och försökte laga en tvåltjofräs utan framgång. Städade upp en runda efter två andra som inte verkar ha kläm på saker och ting och återigen kommit underfund med att jag inte ska bli ficktjyv eller brottsling av högre rang.  :P Just my luck! 

 När jag cyklade hem tog jag omvägen om blomaffären för att köpa en tröstelse blomma till min fina och duktiga och underbara man som inte va så glad idag. Lyckades nog förvåna tjejen med blommera me vår orkidé incident me ihoptorkade blad och rötter.. Hon som sa att de va en av dom tåligaste blommorna! Jomen tjena mittbena liksom! In my ass att dom är! Livssvåra! 
 Spankulerade runt och kollade och  lyssnade på hennes utlägg i säkert en kvart innan jag äntligen lyckades bestämma mig. Man måste ju ha vissa krav. :P
 1. Lättskött.
 2. Tålig. 
 3. Färgglad.
 4. Rolig.
 5. Inte klätterinspirerande för Bojjan. (när hon föreslog en mugröna på två meter...)

Hittade ett litet blomsterarrangemang i en ASASÖT kruka med rosa rosor på! Huuur gullig som hellst! Funderade starkt på att köpa den men sen så slog de mig att de va till Johan och jag vet inte hur uppskattat de hade vatt..

Gissa vad det blev sen i slutändan då?
:)

En orkidé.
En mörklila.
En liten ras.
Hade en svart kruka hemma. Hon sa man kunde ha dom i det fast jag hört hundra gånger dom ska stå genomskinligt. JAg vet, man blir inte klok.
 Sen skulle man typ torka ut dom mellan vattningarna och då skulle man doppa dom tills dom slutade bubbla och sen låta dom torka igen. Så länge det är immigt i innankrukan behövs det inget nytt vatten.

Han blev nöjd. Tror jag. Han vågade väl inte säga annat.. :P 
 Men den lilla krukan... åååh! <3

Sen gick jag till Klyftan och hjälpte henne skruva ihop ett träningsredskap hon skulle ha i sovrummet. Ett stort schabrak med massa olika delar och instruktionsboken på danska! Va värre än Ikea beskrivningarna för tusan! :P

Åkte med Loo till Gårdsby och badade Betty. Tillslut hittade vi ett ställe vi kunde bada på alla tre. Betty är inte jättenoga med hur botten ser ut så länge det är vatten ovanpå liksom. ;P JAg och Loo är lite kräsnare.
 Sen åkte vi hem till Loo och åt grillat. Mams!

Min lilla Loo. <3 Vilken orättvisa. Allt jag önskar är att kunna göra allt bra! Du är inte värd all skiten. Screw the shit!

´
an old but beautiful picture on my best friend <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0