Alldeles förbi.

Nu ligger återigen i sängen lite halvt naken för jag är så varm av att ha vatt ute och gått i solen.
 Innan klockan va 1 hade jag redan gått två promenixar. Bra med hund så man kommer ut! :)

Vaknade tidigt i morse, klockan hade säkert inte ens hunnit bli mer halv 9, av att en grävmaskin satte igång och började gräva upp asfalt och gräsmatta nedanför vårt sovrumsfönster. Lite sådär lagom roligt att vakna till. Ett ihärdigt jävla brummande och oväsande.
 Innan jag ens fått upp ögonen märkte jag att solen stekte genom persiennerna och då kändes de inte lika jobbigt längre. Snurre låg fortfarande kvar i sin bur på golvet och gick inte ur förrens jag frågade om vi skulle gå ut. Han svarade tacksamt.
Gick och kisade av solen och fick ont i pannan. Tänkte att eftersom de va så fint väder kanske vi skulle åka skridskor idag så gick förbi banan och fann den under en decimeter snö och skare. Tänk om! 
 
Kom hem och väckte Johan, lagade frukost -risgrynsgröt på korv, mikras tre minuter i tallriken- väckte honom två gånger till innan han kom upp och sen började jag smida planer för dagen!
 Picknick? -Har man på sommaren.
Promenad? -Tråkigt.
Grilla? -Mitt i vintern?

Ni förstår ju att morronhumöret på kära sambon inte är att leka med. :P

Så fort han kommit in på Facebook skrev vår granne, hans jobbkompis, och undrade om vi hänga me ut på en runda i solen.
 Så nu har vi vatt ute och gått i en ån halv timme. Snurre är lagom trött nu. Jag är svinhungrig och Johan sitter vid tvspel. Allt är som det ska med andra ord. :P

Dagens sensation:
Bojjan gick fram till Snurre när vi åt frukost och nosade honom i rumpan!! 
 Är inte det ett gott tecken? :)
Hon är inte dödligt rädd för honom längre och vistas återigen på golvet, även fast han är här.

Nu blir de matlagning sen blir de en sväng till Toy's'rus.
 Vad fan betyder de egentligen. Leksaker.. och mer?!

Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0