Dagens funderingar..

1. Varför i hela världen tyckte jag att det var en bra idé att lämna träningsväskan i bilen under tiden jag jobbade?
Resulatat: sviiiiinkalla prasselbrallor som gav ganska akut knäledsstelhet.

2. Varför det ska va tvunget att alla affärer måste bygga om/ut hela tiden och möblera om stup i kvarten?
Resultat: den handlingen jag skulle göra idag skulle tagit en kvart kanske.. Man får ju springa igenom allting fjorton gånger innan man har allt man ska. Då hinner man dessutom glömma hälften man skulle ha, då det istället ramlar ner elvahundra anda saker man bestämt inte skulle hatt från början! Efter en halvtimme hade jag lyckats orientera mig till utgången. Pjuh!

3. Hur Johan kan tycka att man kan ha för mycket ljus?
Resultat: svar på tal: Man måste ju see! Och det blir faktiskt mycket mysigare att va hemma själv hela veckorna!! Och så är det ju nästan jul.

4. Varför absroberar inte rostade polarbröd smöret man brer på?
Resultat: Det rinner ju bara av med en gång och så får man leka dopp i grytan eller i värsta fall ta ett sugrör och suga upp smasket!

5. Varför jag inte köpte den nya grädden med chokladsmak..? 
Nån smart jävel har tänkt till och blandat det bästa av två världar och satt det på burk tetra. Önskar bara att det var jag som kom på det! Fa-an me!

6. Vilken planet kommer den dära tjucka negern i bonde söker fru ifrån egentligen?!

6. Varför är det så svårt att få tummen ur och åka och träna när det är så sjukt skönt i kroppen och huvvet när man går därifrån?
Åtgärd: Ändring!

7. Samma sak med jobbsökande. Jag har så svårt att ringa folk jag inte känner och sälja mig på ett posetivt sätt.
Och det där jäkla CV sen då! Hur svårt är det inte att skriva det på ett bra sätt som gör att folk vill ha en?! Åh!
Åtgärd: sök några jävla jobb nu då!

8. Varför jag åt så mycket mat och inte orkar någon efterrätt i form av en minimars?
Åtgärd: mölar ner en iaf bara för att det är så gott och för att jag har gjort mig förtjänt av det idag! Tränat och handlat och lagat mat och diskat och jobbat. På samma dag!


sparris och bollar i sydney

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0