Fem timmar på halkiga vägar

och nu är jag äntligen hemma! Svängde in hos pappi och dumpade en hel massa kött i frysen som vi aldrig hade fått plats i sketfrysen här. En hel kylbox fick vi fylld med nöt, gris och älg kotlett, färs och grytbitar! Behöver vi inte köpa kött på hla nästa år tror jag! Perfa!  
 Kidnappade med mig Snurre från pappa som straff för det dåliga vädret som gör att vi inte kunde köra ner till sydligare breddgrader för att hälsa på fastern och kusinen från London med twinsen, som jag fortfarande inte träffat och som borde va bortåt 1½ år vid det här laget!! Skandal.


Snurre på tur på vårmjuka och isfria vägar men med en massa stenstänk bakom Mini.

Fasen så dåliga vägarna är nu! Helt moddiga och snorhala och spåriga. Trodde aldrig vi skulle komma hem helskinnade! Men jag körde hela vägen själv! Med två bensträckarpauser. Välbehövliga såna. Dock frågade jag inte ens om Johans lillbrusha som va me om han ville köra. Kunde se faran framför mig. 19 år och nyss fått körkort, kör volvo och är nära besläktad med Johan och som det räcker med att han prata om hur han sladdar runt på gatorna hemma för att man ska bli rädd. 
 Vi gick igenom allt av värde. Alltså snack om jobb, pengar, bilar, Johan, framtiden och såklart vädret och vägarna. Men jag glömde helt att förhöra honom om det allra viktigaste! Tjejfronten! Skandal! (igen) Hur kunde jag glömma! Och jag tyckte mig ändå känna att vi hade ett moment of connection! Jag hade nog kunnat lirka ur honom nånting! Ynka lilla pytteledtråden jag fått och jag hade dratt ur han allt av intresse! Men. Jag glömde helt att ens tänka tanken. Fan! 


alla brushorna är lika tvåspels nördiga.
 
Jag och Johan va på Ikea idag. (innan spindelincidenten) Och eftersom jag hade fått köpförbud på ljus och ljusstakar och allt som lyser eller har med ljus att göra kom vi bara därifrån med två kuddar (för 9kr/st) och påsklämmor och en matlåda. Och fika i magen.
 Tyckte faktiskt inte det Ikeat va så himmlens bra.. Kalmars är way much better!! Och Älmhult såklart. Men Mariebergs va sådär... typ bara 2 av 5 toasts.
Det får bli en lite seriösare tur till Ikea till våren när vi flyttat klart och kommit iordning i nya lyan och investerat. Kanske får mammorna följa med. Det va ett vinnande koncept sist. :)

Och nu verkar det som att sängen är det enda vinnande konceptet kvar av den här dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0