En ny fas.

Jag har börjat maila uppfödare nu. Heelt galet! Jag ska ha en hund! 


bilden är stulen på http://fbksverige.se//

 Jag kommer inte dö lycklig förrens jag har en liten puppy. Typ. Så allvarligt kanske det inte är, men nästan!
Jag minns tillbaka till jag va liten och hade gett mig fan på att få igenom nått.
Gav jag mig?
Eh. Nej. Jag kämpade till sista blodsdroppen och rätt ofta sprutade tårarna. :P Jag va en förbannad snorunge och jävligt bortskämd. Men det är över nu. Det mesta. ;) Men när jag vet vad jag vill gör jag som jag vill!  

Nu behövs lite jävlar anamma och handlingskraft!
Lite planering och översikt av ekonomin.
(planering i form av jobb och "dagis")

Lite letande efter kennlar i närheten. (södra halvan av sverige iaf) Lite koll efter hundkurser. (som faktiskt har plats).

Jag har skickat fem mail bara igårkväll och nu på morronen. Vågar knappt kolla mailen. :P
En som redan svarat och inte haft någon ledig valp eller ens ny kull planerad. Just typiskt! 

Det ska va utställning i växjö den 5-7 november. Just den helgen jag jobbar långa nätter. Men jag tror jag får masa mig upp då iaf och gå och kolla. :) 
 Kanske ska ta me pappa så han fattar vad han har att vänta. Mohahaha! :P

Frukost nu och sen trampa iväg och diska. Hurray!


Kommentarer
Postat av: Simone

Vad vill du ha för ras då? :)

2010-10-15 @ 18:41:21
Postat av: Isabel

Du hade nog kunnat passa med en Berner Senner (stavning?) eller en Shetland Sheepdog.. en sådan Emelie har. :)

2010-10-16 @ 12:26:41
URL: http://cizma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0